سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال افزایش نرخ بهره، بهای نفت و طلا را بالا برد

به دنبال اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا در خصوص احتمال بالا رفتن نرخ بهره، بهای نفت و طلا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مارکت واچ، به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره، بهای نفت اندکی بالا رفت. "جنت یلن،" رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا روز گذشته در گردهمایی "جکسون هول" در ایالت وایومینگ آمریکا از احتمال افزایش نرخ بهره تا ماه آینده میلادی خبر داد. اما همچنین گفت عملکرد بانک مرکزی به داده های اقتصادی آینده بستگی دارد.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 31 درصد افزایش (معادل 0.7 درصد) به 47 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید. پیش از سخنرانی جنت یلن بهای این نفت بشکه ای 47 دلار و 39 سنت بود.
 
این درحالیست که داده های مؤسسه "فکت ست" نشان داد بهای نفت در مقایسه با سه هفته گذشته، در این هفته حدود 3 درصد از سود خود را از دست داده است. بهای نفت خام برنت با 25 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد) به 49 دلار و 92 سنت رسید. احتمال افزایش نرخ بهره باعث تقویت ارزش دلار شد که این مسائل بهای نفت را نیز افزایش داد.

خبرگزاری رویترز نیز در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. به دنبال تقویت ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک فدرال رزرو آمریکا پس از سخنرانی جنت یلن، بهای طلا با افزایش همراه بود.

بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات با 0.02 درصد افزایش به 1321.52 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا برای تحویل دسامبر نیز با 0.1 درصد افزایش به 1325.90 دلار رسید.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.