سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

اجرای 33 طرح گردشگری در رامهرمز

33 طرح گردشگری در رامهرمز اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ احسان شیخ بارانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز گفت: برای اجرای 33 طرح گردشگری در این شهرستان به 118 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شیخ بارانی افزود: 33 طرح جاذبه گردشگری از این شهرستان به اداره کل میراث فرهنگی استان ارائه‌ شده است تا به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای مراحل بعد ارائه شود.

وی گفت: طرح توجیهی منطقه بالادست سد زیر زرد که در جلسه کارگروه گردشگری مطرح شد، پروپزال این طرح آماده است و منتظر تأمین اعتبار از سوی اداره کل میراث خوزستان هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز افزود: مسیر گردشگری تعریف‌شده این طرح شامل سواحل رودخانه علاء، قنات‌های باستانی جوبجی و زیر زرد، چهارطاقی‌های دوره اشکانی روستای دوریکل و امامزاده شاه جنید است.

وی گفت: بخش دیگری از این طرح شامل استودان‌های تاریخی زیر زرد، دریاچه سد تنظیمی زیر زرد که ادامه مسیر به‌سوی شمال و شمال شرق خواهد بود.

شیخ بارانی افزود: این طرح از سمت شرق رامهرمز به روستای گردشگری خدیجه، پدیده ژئوتوریسم چشمه‌های قیر طبیعی، صنعت تاریخی نفت و اولین چاه نفت در مسیر روستای ماماتین و پدیده طبیعی و منحصر به‌فرد تش‌کوه می‌رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز گفت: در صورت اجرای این طرح در کل یک مسیر گردشگری منحصر به‌فرد را در این شهرستان رقم خواهیم زد که تا بخش ابوالفارس می‌تواند ادامه داشته باشد و درمجموع به 118 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.