سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دولت باید زمینه را برای شکوفایی استعدادهای جوانان فراهم کند

معاون هماهنگ‌ کننده نمایندگی ولی‌ فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: دولت باید زمینه را برای شکوفایی بیشتر استعدادهای جوانان فراهم کند البته این بدین معنا نیست که همه وظایف بر عهده دولت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار مهران طهماسبی  امروز در یادواره شهدای کارمند کاشان اظهار داشت: گشایش‌های برجام هنوز به ثمر نرسیده است که بگوییم همه مشکلات کشور به‌ واسطه برجام حل شد، آمریکا بد عهد است و به تعداتش عمل نکرد.

وی افزود: اینکه می‌توانیم نفت بفروشیم از دستاوردهای برجام است؛ اما هنوز معلوم نیست پول آن به دست این دولت می‌رسد که بتواند در امور کشور تأثیر مثبت داشته باشد یا نه، وضعیت کشور بحرانی نیست اما هنوز در شرایط سختی قرار داریم.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: حضرت امام خمینی(ره) دنبال تحقق و استقرار انقلاب اسلامی بود، در بهمن 57 انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و در 12 فروردین 58 استقرار پیدا کرد.

طهماسبی ادامه داد: سومین خواسته حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، پیاده شدن دولت اسلامی است، هنوز دولت اسلامی به‌ طور کامل در کشور ایران پیاده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: پس از استقرار انقلاب اسلامی، مشکلات زیادی برای نظام به وجود آوردند و مانع از پیاده شدن دولت اسلامی شدند؛ با ایجاد موانع در راه انقلاب اسلامی، اجازه ندادند به شاخصه‌های مورد نظر امام راحل برسد.

سردار طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جاسوسی که اخیراً دستگیر و اعدام شد، در تمام مراحل زیر نظر نیروی‌های اطلاعاتی ما بود، اگر اطلاعاتی را ارسال می‌کرد در جریان بودیم و اطلاعات آلوده و نادرست را به‌ جای اطلاعات صحیح در اختیار او قرار می‌دادیم، حتی زمانی که در عربستان دزدیده شد، همه اتفاقات در کنترل ما بود، این جاسوس در آخرین لحظاتی هم که در زندان بود منتظر آمریکا بود تا او را آزاد کنند؛ اما بعد از زندانی شدن او آمریکا زیر همه وعده‌هایی که به او داده بود، زد.

وی خاطرنشان کرد: دولت اسلامی در چنین شرایط سختی باید استقرار پیدا کند، در همه دوره‌های ریاست جمهوری هم این مشکلات بود و همه روسای جمهور برای کشور تلاش کردند؛ البته سرعت این فعالیت‌ها متفاوت بود.

معاون هماهنگ‌ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شخصیت شهید رجایی تصریح کرد: اگر کسی او را نمی‌شناخت کمتر کسی متوجه می‌شد او نخست‌وزیر است چراکه بدون تشریفات و محافظ تردد می‌کرد.

طهماسبی ادامه داد: شهید رجایی با شهامت وارد سازمان ملل می‌شد و آمریکا را زیر پا می‌گذاشت، برای همین شخصیت ایشان بود که منافقین بعد از مقام معظم رهبری، ایشان را در لیست ترور خود قرار دادند چرا که افرادی مثل بنی‌صدرها را هم می‌توانستند ترور کنند اما چنین اتفاقی نیفتاد.

وی اقتصاد مقاومتی را معجزه‌ای در اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: یکی از هم‌وطنان ما در نهبندان آب باران را در گودالی ذخیره می‌کند و با این آب 450 هکتار درختکاری کرده است. آب بارانی که در چند ساعت بارش سیل ایجاد می‌کند و اگر استفاده نشود بخار می‌شود، حالا باعث 450 هکتار درخت میوه شده است؛ این اقتصاد مقاومتی است، باید با استفاده از فکر خود روی پای خودمان بایستیم.

سردار طهماسبی اذعان داشت: در بخش نانو به‌ جایی رسیدیم که 5 گرم مواد را به کشورها صادر می‌کنیم و به‌ اندازه ارزش تعداد بسیار زیادی بشکه نفت، ارز وارد کشور می‌کنیم، در کشوری که جوانان آن با تکیه‌ بر دانش خود چنین کارهایی می‌کنند، دولت باید زمینه را برای شکوفایی بیشتر آنان فراهم کند البته این بدین معنا نیست که همه وظایف بر عهده دولت است.

وی اظهار داشت: بعد از تصویب برجام 50 هیأت اقتصادی خارجی وارد کشور شد، یکی از موانعی که هنوز این هیأت‌های اقتصادی نتوانستند یک کار اساسی از نظر اقتصادی تنظیم کنند و جلو ببرند، نبودن کشورهایی با گردش مالی بالا در حد شرکت‌هایی که به ایران می‌آیند، است.

سردار طهماسبی عنوان کرد: در کشورهای خارجی اقتصاد و صنعت دولتی نیست و این هیأت‌ها با شرکت‌های خصوصی قرارداد می‌بندد اما در کشور ما بزرگ‌ترین شرکت‌ها مثل ایران‌خودرو و سایپا هم نیمه‌ دولتی هستند.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم دولت و حاکمیت همه مشکلات اقتصادی را حل کند؛ اما دولت وظیفه دارد زیرساخت‌ها را فراهم کند، باید زیرساخت‌ها فراهم شود تا ارتباطات برقرار شود و مواد مورد نیاز تولید به دست تولیدکننده برسد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.