سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

افزایش 40 درصدی بارندگی در مازندران

بارندگی ها 5 ماه امسال در مازندران 40 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه میزان بارندگی در استان 5 ماه امسال 231 میلی‏متر بوده است٬ گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با دوره بلندمدت (نرمال) 40 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 60 درصد افزایش داشته است.

نوربخش داداشی افزود: در پانزده ایستگا‏ه هواشناسی سینوپتیک استان، میزان بارش در مقایسه با دوره بلند مدت( نرمال) افزایش داشت که بیشترین افزایش مربوط به ایستگاه ساری 83 ، گلوگاه 80 ، نوشهر 77 و آمل 70 درصد بوده و تنها در بلده میزان بارش آن نسبت به نرمال 8 درصد کاهش داشت.

وی گفت: متوسط بارندگی یازده ماه سال زراعی 95-94 حدود 721 میلیمتر بوده که در مقایسه با دوره بلندمدت حدود 15 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی 94-93 10 درصد افزایش داشت.

مدیر کل هواشناسی مازندران گفت: تنها در ایستگاه بلده و کیاسر از میان پانزده ایستگا‏ه‏ هواشناسی سینوپتیک، میزان بارش در مقایسه با دوره بلند مدت( نرمال) به ترتیب 16 و 2 درصد کاهش داشت.

این مسئول افزود: بیشترین افزایش نیز مربوط به گلوگاه حدود 34 و رامسر حدود 33 درصد بوده است .

وی با بیان اینکه میزان بارندگی درمرداد ماه ۱۹ میلیمتر بوده و در مقایسه با مدت مشابه پارسال 78 درصد افزایش یافت، گفت: دمای هوای مرداد امسال 24 و 8 صدم درجه سلسیوس بوده که در مقایسه با دوره بلند مدت 5 دهم درصد درجه افزایش و در مقایسه با مدت مشابه پارسال 7 هفت دهم درصد درجه سلسیوس کاهش یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.