سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

برگزاری جشن ها و عزاداری ها به اقتضای زمان مدیریت شود

با همکاری و همفکری همۀ فعالین و دستگاه های مختلف فرهنگی یزد، حسینیۀ ایران همانگونه که در عزاداری ها بی مانند است، در برگزاری جشن های مذهبی هم بی مانند باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ حسینی، مسئول دبیرخانۀ بین المللی یزد حسینیۀ ایران، در جلسه هم اندیشی با دبیر هیئت های مذهبی یزد، با بیان اینکه هیئت ها زودتر به استقبال محرم نروند اظهار داشت: برگزاری جشن های مذهبی در یزد رشد قابل توجهی داشته است، بطوریکه در هر مناسبت مذهبی، مراسم جشن و شور و نشاط در شهر مذهبی یزد برپا شده است و تنها نباید به بحث عزاداری توجه کرد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه همچنان که یزد، حسینیۀ ایران، در عزاداری برای سرور و سالار شهیدان بی مانند است، باید در برگزاری جشن های مذهبی هم بی مانند باشد گفت: این کار نیز  نیاز به همکاری و همفکری همۀ فعالین و دستگاه های مختلف فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه در یزد هیئت ها با سبک خاصی عزاداری می کنند افزود: هیئت ها سرمایۀ فرهنگی و اجتماعی یزد هستند و آن چیزی که هیئت های یزدی را در دنیا متمایز کرده است سبک خاص عزاداری یزدی ها و بی حاشیه بودن هیئت هاست. 

حسینی در ادامه با بیان اینکه از جملۀ کارهایی که مسئولان فرهنگی یزد باید به آن توجه کنند حفظ سبک عزاداری بومی یزد است، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم هیئت ها از سبک قدیم خارج بشوند، چراکه باید این شاخصه را به آیندگان نیز به عنوان میراثی غنی انتقال دهیم.

مسئول دبیرخانۀ بین المللی یزد حسینیۀ ایران در پایان افزود: با همکاری میراث فرهنگی و سایر سازمان های مربوطه، آداب عزاداری یزدی ها، بخصوص سبک سینه زنی و عزاداری یزد در حال ثبت ملی و جهانی است.

تقی زاده دبیر هیئت های مذهبی یزد نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات دبیرخانۀ حسینیه ایران، پویایی این دبیرخانه و ابراز امیدواری جهت همکاری این دو تشکل فرهنگی یزد گفت: با توجه به در پیش بودن اعیاد بزرگی چون عید غدیر و دهۀ ولایت است، خوب است هیئت های مذهبی به استقبال برگزاری این جشن ها بروند و حال و هوای شهر را با این جشن های بزرگ عوض کنند.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.