سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ثبت بیش از 64 هزار تولد در پنج ماهه نخست امسال

در پنج ماهه نخست امسال بیش از 64 هزار تولد در خراسان رضوی ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی گفت : 64 هزار و 836 مورد واقعه تولد با تفکیک 33 هزار و 131 نوزاد پسر و 31 هزار و 705 نوزاد دختر در 5 ماهه امسال در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

سید حسین نیری با اشاره به نسبت جنسیت در هنگام تولد در استان افزود : نسبت جنسی در هنگام تولد 104/5می باشد که به ازای هر 100 دختر 105 پسر در استان خراسان رضوی متولد شده است.

وی گفت : میزان ولادت در استان خراسان رضوی 24/9و در کشور 20/2می باشد که به ازای هر هزار نفر جمعیت استان 24/9ولادت به ثبت می رسد که از میانگین کشوری بالاتر می باشیم.

مدیرکل ثبت احول خراسان رضوی با اشاره به میانگین نرخ رشد جمعیت در استان تصریح کرد : نرخ رشد جمعیت در استان 2 و در کشود1/6می باشد که در چهار ، پنج سال گذشته استان خراسان رضوی از میانگین کشوری پیشرو بوده است.

سید حسین نیری خاطرنشان کرد : در شهرستان تربت جام 2 هزار 943 واقعه تولد در پنج ماهه اول سال جاری به ثبت رسیده است که از این تعداد یکهزار و 449 نوزاد پسر و یکهزار و 494 نوزاد دختر می باشند.

وی گفت : نسبت جنسی هنگام ولادت در تربت جام 97 می باشد که به ازای هر 100 دختر 97 پسر در این شهرستان متولد شده است.

مدیرکل ثبت احول خراسان رضوی افزود : شهرستان تربت جام با نرخ رشد جمعیت 2/2 رتبه ششم در بین شهرستان های استان خراسان رضوی را دارد.

سید حسین نیری با اشاره به جمعیت زیادی از فاقدین شناسنامه و مشکوک تابعین گفت : افرادی در سطح استان و شهرستان های هستند که ادعای ایرانی بودند می کنند و فاقد شناسنامه می باشند آنها با ارائه مستنداتی برای ثبت ادعایشان در اداره ثبت احوال پرونده ای به نام پرونده فاقد سند سه جلی تشکیل می دهند و با تحقیقات جامعی از سوی مراجع مربوطه و شورای تامین هر شهرستان که متولی تأیید تابعیت افراد می باشند رأی صادر میشود.

وی گفت : افراد فاقد شناسنامه و مشکوک تابعین از سوی شورای تأمین با صدور رأی تأیید شده و ثبت احوال الزاما کار را انجام خواهد داد .

در ادامه مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی با اشاره به صدور شناسنامه مکانیزه افزود : صدور شناسنامه مکانیزه از سال 1389 در سطح استان شروع شده است و افرادی که به سن 15 سالگی می رسند شناسنامه پاسپورتی برای آنان صادر می شود.

سید حسین نیری گفت : شهروندانی که به هرنحوی شناسنامه آنها مفقود ، مستعمل و ناخوانا می باشد در اولویت صدور شناسنامه مکانیزه هستند.

وی خاطرنشان کرد : شهروندان در شهرستان های استان با مراجعه به ادارات ثبت احوال و در شهرستان مشهد با مراجعه به دفاتر پیشخوان می توانند برای صدور شناسنامه مکانیزه اقدام نمایند.

انتهای پیام//م.ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.