سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

«رشکی و ماسی» به روی صحنه می‌رود

در چهارمین روز از شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی مبارک، «رشکی و ماسی» از ملایر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرپرست گروه نمایشی «الف مثل احساس» گفت: در چهارمین روز از شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی مبارک، نمایش «رشکی و ماسی» از ملایر به روی صحنه می‌رود ضا فقیهی اظهار کرد: در چهارمین روز از شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک، نمایش «رشکی و ماسی» از ملایر به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه گروه ما در این دوره از جشنواره دو اجرا در فضای باز خواهد داشت، گفت: اجرای اول آن ساعت ١٩ روز چهارم شهریورماه در پارک لاله و اجرای دوم نیز ساعت ١٨ روز پنجم شهریورماه در محوطه مجموعه تالار شهر است.  

نویسنده نمایش عروسکی «رشکی و ماسی» با بیان اینکه این دو شخصیت بذلگو دارای قدمتی بیش از یکصد سال در حومه ملایر و اراک دارند؛ گفت: این دو شخصیت با پوشیدن لباس‌های رنگی خود و حضور در خیابان‌ها در ایام پایانی سال پیام‌آور فرا رسیدن سال نو و پیام‌های نوروزی به مردم هستند.

وی که برای نخستین بار شرکت در جشنواره عروسکی تهران را تجربه می‌کند؛ افزود: در این نمایش عروسک‌ها با استفاده از تکنیک دستکش ساخته شده و در یک خیمه بازی می‌کنند که در حین صحبت‌های استاد خیمه درباره ویژگی‌های نمایش آیینی سنتی، این دو عروسک نیز با رساندن پیام نوروز به مخاطبان به نوعی با طنز و شوخی آنها را به شادی و شادکامی دعوت می‌کنند.

فقیهی ضمن معرفی اعضای گروه خود گفت: در این کار حامد آقانوری (استاد خیمه)، آرمان اکبری و مرجان خرسند (عروسک گردان)، طراح عروسک‌ها و صداپیشه‌گان آنها (رضا فقیهی) نوازندگان (حامد قاسمی و محمد مشفق) طراح خیمه و لباس (مرجان خرسند) حضور داشته و ساخت عروسک‌ها نیز توسط معصومه روستا انجام گرفته است.

گفتنی است، پیش از این نمایش آیینی «رشکی و ماسی» به کارگردانی رضا فقیهی به موفق به کسب دو جایزه از سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ مازندران نیز شده است.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.