سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

فعالیت 270همیار مشاور در مدارس شادگان

۲۷۰ همیار مشاور در مدارس شادگان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ حبیب حاجی زاده مدیر اداره آموزش و پرورش شادگان گفت: از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر دختر و ۱۲۰ پسر به عنوان همیار مشاوره در سطح مدارس شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

حبیب حاجی زاده  افزود: با توجه به تعدد دامنه آسیب های اجتماعی، تشکیل همیار مشاور در مدارس در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس پس از انتخاب دانش آموزان همیار، شرح وظایف تعریف و پس از آموزش برای فعالیت های مشاوره ای ساماندهی می شوند.

وی گفت: بر این اساس با بهره‌گیری از این رویکرد در مدارس می‌توان زمینه را برای توانمند ساختن دانش‌آموزان و ارائه فرصت‌هایی به آنان جهت مشارکت در فعالیت‌های مشاوره‌ای و پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر فراهم کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شادگان افزود: برنامه مشاوره همتایان می‌تواند با بهره‌گیری از رویکرد مورد اشاره در افزایش اثربخشی برنامه مشاوره‌ای مدرسه و کاهش اختلال‌های روانی، رفتاری و تحصیلی مفید باشد.

حاجی زاده در خصوص اهداف طرح همیار مشاور گفت:‌ کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و ارتقای سطح سلامت روان، تقویت توانمندی‌های فردی، اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان مبتنی بر دانش پیشرفته روز، تقویت حس مسئولیت پذیری و ترویج فرهنگ مشارکت پذیری و مشارکت جویی در بین دانش‌آموزان برای حفظ و ارتقای سلامت روان خود فرد و سایر دانش‌آموزان از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی افزود: مهیا کردن زمینه برای تصمیم گیری و تصمیم‌سازی سالم و بهره‌بردن از هنجارهای گروهی در گروه همسال برای پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان، تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به خدمات مشاوره‌ای در مدرسه و شناسایی و ارجاع به موقع دانش‌آموزان در معرض خطر، از دیگر اهداف طرح مذکور به شمار می رود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.