سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

گسترش کشاورزی نوین گلخانه‌ای در همدان

استاندار همدان گفت: روش‌های نوین کشاورزی به دلیل کمبود منابع آبی و خشکسالی‌ها باید در اولولیت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت در دومین روز از هفته دولت در آیین افتتاح گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان رزن اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی، کاهش نزولات آسمانی و افت شدید سطح منابع زیرزمینی باید کشت محصولات کم‌ آب‌بر در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: کشت گلخانه‌ای با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در کاهش استفاده از منابع آبی در بخش کشاورزی کمک می‌کند و از طرفی میزان بهره‌وری بالایی در میزان برداشت به همراه دارد.

استاندار همدان با اشاره به ضرورت تجهیز اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین بیان کرد: دولت در راستای حمایت از کشاورزان تسهیلات بلاعوض 85 درصدی برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به پروژه گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان رزن عنوان کرد: این پروژه در 10 هزار مترمربع با اعتباری بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان در روستای امیریه راه‌اندازی شده است که 470 میلیون تومان تسهیلات حمایتی به این پروژه اختصاص یافته است.

نیکبخت گفت: این پروژه حمایت قاطع خود را از طرح گسترش کشت گلخانه‌ای اعلام کرده است و در گسترش چنین فضاها و استفاده از کشاورزی نوین گلخانه‌ای تمام توان خود را به کار می‎بندیم.

وی تصریح کرد: رفتن به سمت کشت گلخانه تکلیف دولت به بخش کشاورزی است و از طرفی باید از پرت و هدر رفتن آب در بخش‌های کشاورزی استان کاهش یابد.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.