سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر ارتباطات:

اینترنت یک سرویس از سرویس های شبکه ملی اطلاعات خواهد بود/شبکه ملی اطلاعات هیچ محدودیتی نخواهد داشت

یکی از مهمترین برنامه های وزارت ارتباطات در هفته دولت افتتاح شبکه ملی اطلاعات است که قرار است با هدف دسترسی کاربران به محتوای داخلی شروع به کار کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اینترنت،سامانه ای جهانی از شبکه های رایانه ای و متشکل از میلیون ها شبکه خصوصی ،عمومی ،دانشگاهی، بانکی و... است که می توان گفت تاکنون هیچ نظارت مرکزی بر سیاست های دسترسی استفاده از آن وجود نداشته است.

طرح شبکه ملی اینترنت در کشور از اواخر سال 1384 مطرح شد و قرار است این پروژه ملی روز یکشنبه افتتاح شود و مهمترین دلیل پیاده سازی این شبکه در آن سال کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد. هدف شبکه ملی اطلاعات براساس برنامه پنجم توسعه ایجاد شبکه ای ملی است تا دسترسی کاربران به محتوای داخلی را ارزانتر ایمن تر و در دسترس تر کند.

آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر ابراز داشت: این پروژه 11 ساله باعث ایجاد درک بهتر، بالابردن ضریب ایمنی اطلاعات کاربران و توسعه پارامترهای فرهنگی بیشتر است. 

وی در پاسخ به اینکه آیا این شبکه جایگزین اینترنت کنونی میشود گفت: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت اینترنت کشور است و تمامی نهادها سرویس های کنونی از جمله بانک ها  بر روی این شبکه فعال می شوند و هیچگونه محدودیتی برای دسترسی به اطلاعات داخلی و بین المللی نخواهند داشت.

جهرمی در ادامه گفت: هدف از ایجاد این شبکه باز نشر بیشتر و بهتر محتواهای داخلی و ایمن ساختن محیط اینترنت برای کاربران ایرانی است.

وی 67درصد مراجعات مردم به پلیس فتا را به دلیل کلاهبرداری های اینترنتی دانست و آغاز به فعالیت شبکه ملی اطلاعات را گامی موثر در ارتقا شاخص های امنیت ملی خواند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
یا حق
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
دمتون گرم خداقوت.