سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افتتاح 36 طرح پزشکی در هفته دولت

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:36 طرح در هفته دولت در بخش های مختلف مراکز پزشکی در سطح استان اصفهان افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،غلامرضا اصغری در نشست خبری ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونان این دانشگاه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن ارائه عملکرد یک ساله دولت یازدهم و برنامه های آتی این دانشگاه اظهار کرد: کاهش میزان پرداختی بیماران بستری یکی از مهم ترین اهداف طرح تحول نظام سلامت بود که به جد پیگیری شد.
وی با ارائه آماری از تعداد بیماران تحت حمایت برنامه کاهش میزان پرداختی در استان افزود: بر اساس گزارشات استانی از اول اجرای طرح تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر یک میلیون نفر از یارانه سلامت طی دو سال و نیم استفاده کرده اند.

اصغری گفت: 36 طرح در هفته دولت در بخش های مختلفمراکز پزشکی در سطح استان اصفهان افتتاح می شود.
وی ترویج زایمان طبیعی را یکی دیگر از اهداف طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد، و گفت: تعداد 35هزار و 689 زایمان طبیعی به صورت رایگان در طول اجرای برنامه در استان انجام شده است که هدف از اجرای این برنامه کاهش عمل سزارین و کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان اعلام شده است.
اصغری تاکید کرد: توسعه و بهسازی بلوک های زایمانی و بهبود شرایط زایمان تحت عنوان افزایش فضای زایمان به منظور حضور یکی از محارم مادر باردار در حین زایمان در محل هم انجام گرفته است.
وی با اشاره به تکمیل این فرایند در بیمارستان های استان اعلام کرد: حضور محارم مادر باردار در اتاق زایمان از لحاظ قانونی الزام شده است و از آنجاییکه این حضور فیزیکی از لحاظ روانی برای مادر باردار بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه مردم از لحاظ فرهنگی آمادگی حضور بر بالین مادر باردار در حین زایمان را ندارند و هنوز زیرساخت های فرهنگی این امر فراهم نشده است که امیدواریم با فرهنگ سازی این کار انجام شود.
وی یکی دیگر از خدمات طرح تحول نظام سلامت را ارتقاء کیفیت خدمات سرپایی (ویزیت) اعلام کرد، و افزود: تاکنون بالغ بر هشت میلیون مورد ویزیت در سطح استان انجام گرفته است.
اصغری حمایت از ماندگاری پزشکان در بیمارستان های مناطق محروم را دیگر هدف مهم طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد، و گفت: 157 پزشک متخصص در مناطق محروم استان به کار گرفته شده اند که نشان از افزایش 85 درصدی تمام وقتی پزشکان در مناطق محروم پس از اجرای طرح دارد چراکه تا قبل از این تنها 5 درصد پزشکان به صورت تمام وقت در مناطق محروم حضر داشتد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان های وزارت بهداشت را هدف دیگر طرع تحول معرفی کرد، و افزود: ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان های استان اصفهان در مجموع 4428 بیمارستان و 907 بیمارستان حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال اجرا است.
وی همچنین اضافه کرد: طرح توسعه و ساخت بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام گرفته و برخی در حال اجرا است.
وی افزود: یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی قلب و عروق کشور نیز در کنار بیمارستان چمران کلنگ زنی شده و سعی ما بر این است تا در دهه فجر به بهره برداری برسد.
اصغری ضمن اشاره به موضوع کمبود تخت آی. سی. یو در استان وتجهیز بسیاری از بیمارستان های استان و افزایش تعداد تخت های مراقبت های ویژه یادآور شد: 134 مورد تخت ویژه شامل ICU, NICU,PICU وغیره در بیمارستان های استان تجهیز شده است.
اصغری خاطر نشان کرد: از بیستم مردادماه سال گذشته راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت اجرا شد و علی رغم مشکلات موجود از جمله دسترسی به اینترنت پرسرعت و زیرساخت های کامپیوتری بیش از یک میلیون خدمت در قالب بیش از صدهزار نفر ارائه شده است.
وی با اشاره به توسعه شبکه خدمات سلامت کشور تصریح کرد: 469 پایگاه سلامت به اضافه 287 مرکز جامع خدمات سلامت در سطح استان تجهیز شده است.
وی همچنین عنوان کرد: تکمیل نیروی انسانی تحت عنوان تکمیل شبکه در سطح استان و شهرهای زیر 20 هزار نفر انجام شده است و امید است در سطح کلان شهر اصفهان هم تا پایان سال این طرح به اتمام برسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص برنامه پزشک خانواده و تشکیل بسته سلامت الکترونیکی افراد اضافه کرد: تاکنون 2هزار و 800 هزار نفر از جمعیت پنج میلیونی استان دارای بسته سلامت الکترونیکی شده اند و تا پایان سال 90 درصد جمعیت تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.