سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

رسانه بهترین ابزار برای ارتقاء فرهنگ ایمنی در جامعه است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل رسانه را بهترین ابزار برای ارتقاء فرهنگ ایمنی در جامعه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مسعود امامی یگانه گفت : برای هر اقدام تخصصی بویژه در شرایط بحران مهارت و دانش فنی لازم است و در این راستا برنامه ریزی برای ارتقاء فرهنگ ایمنی در بین اقشار مختلف مردم و کسب توانمندی لازم برای مقابله با شرایط بحرانی پیگیری می شود.

وی با اعلام اینکه باید از ظرفیت تمامی رسانه ها از جمله رسانه ملی برای آگاه سازی مردم برای کاهش خسارات در شرایط بحرانی بهره بگیریم، گفت: بروز مخاطرات طبیعی با توجه به عدم پیش بینی گستره آن یک واقعیت انکار ناپذیر می باشد و باید همیشه برای مقابله با حوادث از آمادگی لازم برخوردار بود.

امامی یگانه نحوه اطلاع رسانی بموقع را در شرایط حین و بعد از بحران ضروری برشمرد و گفت : به دنبال آن هستیم تا با تعریف مکانیزم لازم سرعت اطلاع رسانی با اولویت صحت اخبار را از طریق رسانه های معتبر تقویت کنیم چرا که در بعضی موارد متاسفانه شایعات بیشتر از واقعیات منعکس می شود.

وی برنامه ریزی و تعیین خط مشی اطلاع رسانی در حوزه مدیریت بحران را از جمله وظایف مهم این کارگروه برشمرد و تصریح کرد: در کنار عملکرد مناسب دستگاه ها و آمادگی لازم برای مدیریت شرایط بحرانی تعامل با رسانه ها نقش موثری در پیشبرد اهداف آموزشی در بین آحاد مختلف اجتماعی دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.