سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربتی‌نژاد در نطق میان دستور؛

چینش کابینه نشان از تعامل دولت با گرایش‌های مختلف سیاسی دارد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: چینش کابینه نشان از تعامل دولت با گرایش های مختلف سیاسی دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نورمحمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس دهم در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان درباره توافق هسته‌ای و بدعهدی‌های طرف مقابل اظهار داشت: تاکنون جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در زمینه توافق هسته‌ای جامه عمل پوشانده و اکنون کشورهای 1+5 به خصوص آمریکا باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کند. آنها بدانند که اگر این  کار را انجام ندهند شکاف بی اعتمادی میان مردم ایران و آنها بیشتر می‌شود و در نهایت نیز بازنده اصلی برجام کشورهای غربی خواهند بود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا درمجلس دهم در مورد نوع چینش کابینه دولت یازدهم ادامه داد: دولت تدبیر و امید با چینش کابینه خود نشان داد که به دنبال تعامل با گرایش‌های مختلف سیاسی کشور است و سعی بر توزیع قدرت در لایه‌های گوناگون اجرایی کشور دارد که نمونه آن را می‌توان در اهتمام زیاد در بعد سیاست خارجی و برجام به وضوح دید که این امر جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی در مورد معضل بیکاری در کشور تصریح کرد: معضل بیکاری به عنوان مهم ترین چالش کشور است که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد و یکی از راه‌حل‌هایی که برای این معضل به ذهن می‌رسد این است که باید در کشور عدالت اشتغال و درآمد به وجود آید که متأسفانه چنین نیست.

تربتی نژاد افزود: ما از لحاظ صرف منافع جزو کشورهای پرخرج جهان هستیم لذا دولت محترم در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید الگوی صحیح مصرف را ارائه دهد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مورد برخی مشکلات دستگاه های دولتی بیان داشت: ما در سطح برخی دستگاه‌های دولتی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و یا وزارت آموزش و پرورش مشکلاتی را داریم که باید نسبت به حل آنها اقدامات جدی را صورت دهیم.

وی تصریح کرد: کشور از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات انتظار دارد تا سطح آموزش های مهارتی و تنظیم رابطه تحصیل با اشتغال اقدامات فوری را انجام دهد وحتی اگرلازم است بخشی از وظایف اموزش عالی به بخش غیردولتی واگذار شود و در وزارت آموزش و پرورش نیز برای اینکه این وزارتخانه بتواند مشکلات مالی خود را حل نماید باید بدنه کاری خود را سبک نموده و مدارس را به مردم واگذار نماید و دولت نیز باید در این زمینه وظیفه برنامه ریزی و هدایت را بر عهده بگیرد.

تربتی نژاد در بخش پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در سطح استان گلستان مشکلاتی وجود دارد که از دولت محترم خواهشمندیم با نگاه ویژه به این استان در صدد رفع مشکلات مانند گذشته و با سرعت اقدام نماید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.