سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

حراست از نظام، سیاست محتوایی حوزه‌های علمیه کشور

سیاست محتوایی حوزه‌های علمیه تقویت رشته‌های تخصصی پرکاربرد برای حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل بابیان اینکه منابر حسینی در تبلیغ و ترویج پیام‌های ارزشمند نقش داشتند، گفت: طراحی ساز و کار اجتهاد و تولید دانش دینی در باروری انقلاب امام صادق (ع) در حوزه‌ها بوده و علمای شیعه در عصر غیبت سه کار بزرگ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی افزود: حوزه توانست حدیث را حفظ کند، اجتهاد را سامان دهد و در دوره ولایت به مقام زعامت بپردازد.

وی از جمله کارهای حوزه های علمیه را تبلیغ و انتقال پیام های دینی و طراحی سازوکار اجتماعی در تولید دانش اعلام کرد.

وی افزود: تقوا، توکل، تمسک به کتاب و سنت از سرمایه های حوزه های علمیه است.

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت : رویش علم، اخلاق و دانش در فضایی است که انسان را در مسیر اخلاقی خود رشد دهد و تواضع عالمان در خدمت رسانی علم و فرهنگ است.

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: فضای علمی جامعه جهانی و کشور مطلوب نیست که دین در معرض آسیب قرار گرفته و با پرچم اسلام و دیانت دارد جنایت ها و فجایع بسیاری انجام می شود.

وی گفت : حوزه ها باید برای حل مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به میدان آمده و تلاش های لازم را برای رفع مشکلات کشور صورت دهند.

وی با بیان اینکه جامعه به شدت از بی اخلاقی و بد اخلاقی رنج می برد، افزود: بسیاری از مسائل اجتماعی و خانوادگی آسیب دیده است و حوزه های علمیه می توانند در حل آن راهگشا بوده و کمک های لازم را صورت دهند.

در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل سال گذشته 158 طلبه داشتیم که مشغول تحصیل علوم دینی بودند و امسال به 217 طلبه رسیده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.