سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

روزی به نام پزشک؛

روز پزشک؛ روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یکم شهریورماه در ایران، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، و برای ارج گذاشتن به مقام و جایگاه پزشکان که با گرمی دستان خود رخوت سرد درد رابه نشاط سبزسلامتی بدل می کنند روز پزشک نامیده شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیرازدرباره این روز گفت: روز پزشک به معنای حقیقی کلمه، روز بزرگ‌داشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته و مستعد ملتی است که اراده کرده تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، گذشته افتخارآفرین علمی خود را احیا و جایگاه شایسته خود را در این عرصه به اثبات برسانند.
دکترعلی بهادر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران جامعه پزشکی که با از خودگذشتگی و آراستگی به عالی‌ترین درجه معرفت الهی نائل شدند، تصریح کرد: در دین مبین اسلام دانش پزشکی همسان علم دین و از شریف‌ترین علوم به شمار آمده است.
 مسئول بخش پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان هم درخصوص با حوزه فعالیت پزشکان در فارس گفت: درحال حاضرهزارو 90پزشک خانواده در استان، دربخش های دولتی وخصوصی مشغول به فعالیت هستندکه ازاین تعداد440 نفردرشهرستان ها وحدود هزار و 200 نفرمتخصص طرف قرارداد درسیستم های دولتی وخصوصی فعالیت می کنند.
دکترنجات بابیان اینکه تنها 38پزشک دراستان فارس پزشک خانواده نیستند،افزود:حدود325پزشک دربخش دولتی و765نفردربخش خصوصی  درفارس خدمت رسانی می کنند.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.