سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«شاهین و بشکه‌ باروت» بررسی می‌شود

بیستمین نشست از سلسله‌های نشست‌های «نگاهي دیگر» در فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نقد و بررسی «شاهین و بشکه‌‌ی باروت» نوشته "محمدرضا اصلانی" اختصاص دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛رمان «شاهین و بشکه‌‌ی باروت» در بیستمین نشست «نگاهی دیگر» در فرهنگسرای انقلاب اسلامی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
در این نشست که یکشنبه 25 دی برگزار می‌شود فرهاد اصلانی، نویسنده رمان «شاهین و بشکه‌‌ی باروت» حضور می‌یابد و مرجان جامی و محمدرضا گودرزی به نقد و بررسی آن می‌پردازند.

این رمان از مجموعه رمان‌های نوجوان است که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و به روایت داستانی از جمله داستان پدر خانواده ارتشی و بسیار نظام‌مند است و بچه‌های این خانواده، که نامشان را شاهین گذاشته اند، درست زیر بینی پدر که او را بشکه ی باروت می خوانند .
در بخشی از کتاب «شاهین و بشکه‌‌ی باروت» می‌خوانیم:«چراغ زیر زمین و انباری کوچکمان را که روزگاری آب انبار خانه ی آقای کریمیان بود،روشن کردم.رو به روی کیسه‌های پر از زغال ایستادم و آماده شدم.
ـ خوب فکر کن، ببین پاکت رو از کجا برداشتی.دقت کن، عجله نکن. سعی کن اثری از خودت باقی نگذاری. پاکت بابا رو به جای اولش برگردون.
با این فکرها، به همان نقطه ای که بابا خیره شده بود دست بردم…»
یادآور می‌شود؛حمدرضا اصلانی، نویسنده این اثر متولد سال 1332 در شهر تبریز است.وی کودکی و نوجوانی‌اش را در جنوب تهران در محله‌های جوادیه و هفت چنار سپری کرده و در رشته حقوق تا مقطع کارشناس ارشد تحصیل کرده است. اصلانی نوشتن را با فعالیت مطبوعاتی آغاز کرده و با سرودن شعر و داستان‌نویسی ادامه داده است.از آثار او می توان به بازگشت به زندگی، فیض گل، سیمرغ سهند،مرغ حق، لاله‌ی کویر، اندوه شهریار، شمشیرهای چوبین و با زبان محبت اشاره کرد.
بیستمین نشست "نگاهی دیگر" یکشنبه 25 دی ساعت 17 در سالن سپیده فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است./ه


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.