سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

روستای یوج

روستاي يوج در شمال شرقي استان قزوين در قلب سلسله جبال البرز و بخش روبار الموت غربي واقع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ از سمت شمال به روستاهاي لطر و پراچان از سمت جنوب به روستای درچاك از سمت شرق به روستاي سنبل آباد و از سمت غرب نيز به روستاهای سوگا و دربند محدود می شود.

روستای يوج با توجه به كوهستاني بودنش منطقه خوبي براي كشاورزي ،باغداري و دامداري است .

اين روستا عليرغم اينكه در قلب كوهستان(سلسله جبال البرز) و كمتر از 20 كيلومتري با شهسوار قرار دارد از كم آبي رنج ميبرد و همين موضوع باعث شده است اغلب باغهاي كشاورزان از بين برود و مردم روستا در زمينه باغداري بيشتر به سمت كاشت درختاني روي آورده اند كه از بي آب كمتر آسيب ببينند كه از جمله آنها ميتوان به درختان گردو و فندق اشاره کرد .

در زمينه كشاورزي كه بيشتر حالت خود كفايي و در حد مصرف صورت مي گيرد بيشتر روستائيان به كشت گندم و جو و گاها عدس و نخود روي مي آورند.

دامداري روستا نيز در حد خود كفايي آنان به طوريكه نيازهاي روزانه آنان را برآورده سازد ، انجام می شود.
مردم روستا با توجه به مشكلات عمده ای كه در زمينه كشاورزی و باغداری دارند ، در چند سال اخير به كشت برنج در كنار رود خانه شاهرود مشغول شده اند.

با توجه به اينكه زمينهاي برنج حودو 10 كيلومتری از روستا فاصله دارد گاهي كشاورزان زحمت كش روستا براي سركشي مجبورند با پاي پياده حدود 3 ساعت پياده روي نمايند تا بتوانند به زمينهاي خود سركشي نمايند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.