سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوهنوردان در مسیر غربی دماوند با احتیاط پیمایش کنند

پزشک کوهستان برای جلوگیری از وقوع حادثه دستورالعمل هایی را ارائه داد.

حمید مساعدیان پزشک کوهستان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان :در مسیر غربی دماوند بعد از خروج از جانپناه سیمرغ معمولاً به دو طریق میتوان به قله دست یافت:
 
۱-با انتخاب مسیر سمت راست که مسیر کوتاهتر و پرشیب و سنگی بوده و چنانچه گروهای زیادی درمسیر باشند بخصوص در بازگشت که افراد خسته هستند و ضربه پایشان چکشی است و همچنین بعدازظهر که یخ میان سنگ ها آب می شود امکان رها شدن سنگ تقریباً قطعی است و بخاطر سرعت سنگ و ناهموار بودن مسیر فرار نیز بسیار سخت است.

 سال قبل شاهد برخورد سنگ بصورت دختر جوانی بودم که وی را به سختی مجروح کرد، دو هفته قبل هم شاهد برخورد و شکستن پاشنه پای مرد جوانی بودم.

۲-با انتخاب مسیر سمت چپ پیشنهاد می شود دوستان همنورد در صورت شلوغ بودن رخ غربی در نهایت احتیاط مسیر مناسب را انتخاب و در بازگشت دقت کافی در قدم گذاری به خرج دهند، این مسیر طولانی تر بوده و خطر ریزش سنگ در آن کمتر بوده پس امن است.

وی تصریح کرد: توصیه هایی که در این مورد ارائه می شود را کوهنوردان جدی بگیرند تا دیگر شاهد حوادث ناگوار در این مسیر و دیگر راههای دماوند نباشیم.

مساعدیان در خصوص درگذشت پیام بنی هاشمی خاطر نشان کرد: پیام بنی هاشمی که از اعضای قوی، قدیمی و پیشکسوتان امداد کوهستان بود روز 29 مرداد سال جاری در حادثه ای تلخ ما را تنها گذاشت، آن مرحوم مربی کمکهای اولیه – امداد کوهستان و از اعضای تیم ملی رفتینگ ایران بود و با از دست رففتن وی شوک دیگری به جامعه ی کوهنوردی وارد شد.



انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.