سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کشتارگاه انار نیاز به تجهیزات جدید دارد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: همکاری و توجه مسؤولان به ویژه شبکه بهداشت و درمان و شهرداری برای نظارت و ساماندهی وضعیت کشتارگاه دام این شهر ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر کافی تأکید کرد کشتارگاه دام نقش مهمی در سلامت و بهداشت جامعه دارد و خواستار همکاری و توجه مسؤولان شهرستان به ویژه شبکه بهداشت و درمان و شهرداری با شبکه دامپزشکی این شهرستان برای نظارت هرچه بیشتر و بهتر شدن وضعیت و ساماندهی کشتارگاه دام شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یک بیماری ویروسی است که بین انسان و دام مشترک است افزود : انتقال این بیماری از طریق نیش کنه، خون و ترشحات خونی بیماران و دام آلوده انجام می‌گیرد که در صورت عدم یا تأخیر در درمان موجب مرگ بیمار می‌شود.

کافی بیان کرد: برای مقابله با این بیماری باید سمپاشی دوره‌ای در محل نگهداری دام، دامداری‌ها، کشتارگاه‌های دام و ... برای از بین بردن کنه‌ها، رعایت بهداشت در تماس با بیماران و استفاده از لوازم حفاظت شخصی در هنگام ذبح دام صورت گیرد وانار نیاز به کشتارگاه بروتری برای مقابله با بیماری ها دارد.


وی گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری باید از کشتار سنتی و خارج از محیط کشتارگاه دام جلوگیری کرد و کارکنان کشتارگاه از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند.
کشتارگاه انار سنتی و بدون تجهیزات مدرن می باشد.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.