سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادقی طی تذکری در صحن:

سوال چنارانی از وزیر علوم خلاف آیین نامه داخلی مجلس بود

عضو کمیسیون آموزش گفت: ترتیبات سوال نماینده نیشابور از وزیر علوم خلاف قانون داخلی مجلس بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری براساس ماده 209 آیین نامه مربوط به نحوه رسیدگی سوال از وزیر در صحن علنی امروز یکشنبه 31 مردادماه خطاب به رئیس مجلس گفت: در مورد سوال چنارانی نماینده نیشابور از وزیر علوم هیچ گونه ترتیبات مقرر در آیین‌نامه رعایت نشده بود.

وی ادامه داد: بدون آنکه این سوال در جلسه کمیسیون آموزش مطرح شود و بررسی شود به صحن علنی ارائه شد و آنچه که در دستور کار قرار گرفت، خلاف واقع است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: این صحبت که علیرغم حضور نماینده سوال کننده در جلسه کمیسیون وزیر علوم حضور نیافته کذب محض است، اصلا جلسه‌ای تشکیل نشد تا وزیر بخواهد در آن حضور پیدا کند و اگر هم بر فرض جلسه‌ای هم تشکیل شده و وزیر آمده، نماینده سوال کننده حضور پیدا نکرده است.

صادقی تصریح کرد: اساسا هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش هیچ اطلاعی از این جلسه نداشتند و امروز نامه‌‌ای را با امضای شش نفر از اعضای کمیسیون آموزش تقدیم هیئت رئیسه کرده‌ام و به این ترتیب غیرقانونی که در کمیسیون آموزش با امضای رئیس این کمیسیون انجام شده اعتراض داشته‌ام.

کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به تذکر صادقی گفت: با اجازه از رئیس مجلس توضیح را در این رابطه ارائه کنم، طبق قانون زاهدی رئیس کمیسیون آموزش نامه‌ای را در تاریخ 15 مردادماه رسما به هیئت رئیسه ارائه کرد و ما طبق همان اعلام وصول کرده و آن را چاپ کردیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، رئیس مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.