سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد

واکنش به تیزرهای اخیر شبکه «GEM» در حمایت از تولیدات ایرانی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به ساخت و پخش تیزرهایی از شبکه ماهواره‌ای و فارسی زبان «جِم» که با مضمون حمایت از تولیدات ایرانی و فرهنگسازی برای عدم استقبال از خرید کالاهای قاچاق در حال پخش است واکنش نشان داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در واکنش به اقدام برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در تولید و پخش تیزرهایی با مضمون حمایت از کالاهای تولید داخل و حمایت از تولیدات ایرانی در برابر کالاهای قاچاق در راستای فرهنگ‌سازی عمومی برای عدم استقبال از خرید کالاهای خارجی و قاچاق اظهار داشت: متاسفانه ما به واقع از نیت و قصد این رسانه‌ها از تولید و پخش چنین برنامه‌هایی بی اطلاعیم و نمی‌دانیم که این اقدام از سوی آن‌ها با نیت خیرخواهانه انجام می‌گیرد یا خیر.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: با توجه به خیانت‌ها و تخاصم رسانه‌های فارسی زبان معاند با ایران اسلامی و مردم کشورمان نمی‌توانیم این حرکت‌ها را تایید و یا صحه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات ستاد در حوزه فرهنگی نیز گفت: بر اساس برنامه 5 ساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از سال 93، موضوع تبلیغات هوشمندانه برای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت تقاضای کالاهای خارجی و قاچاق، در دستور کار قرار گرفت و قانون مجموع رسانه‌های کشور، صداوسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و بخش‌های فرهنگی تعدادی از سازمان‌ها از جمله شهرداری تهران مکلف به انجام تکالیف خاصی کرد.

خورشیدی افزود: هم‌زمان با آغاز اجرای این قانون، از سال 93 نیز کارگروه ویژه‌ای در ستاد به این منظور شکل گرفته و این کارگروه، مصادیق اجرایی این برنامه را تبیین و اجرایی شدن آن را پیگیری کرده که ورود جدی رسانه‌ها به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نتایج این اقدام است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در حال حاضر موضوع قاچاق کالا در کشورمان به عنوان یک مساله و موضوع مهم برای جامعه مطرح شده و مردم به آن حساس شده‌اند که این مهم از دستاوردهای اقدامات اخیر در حوزه تبلیغات هوشمندانه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تصور می‌کنیم که هرچقدر بیشتر بتوانیم از یک سو بهره‌وری کیفی و کیفیت تولیدات داخلی را ارتقاء داده و از سوی دیگر فرهنگ عمومی برای حمایت از تولیدات داخلی نیز شکل گیرد، قطعاً شاهد موفقیت بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.