سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

مسجد می تواند افرادی را با روحیه اقتصاد مقاومتی تربیت کند

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: مساجد را زمینه ساز جهاد فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی،  با اشاره به روز جهانی مساجد اظهار داشت: در جهان اسلام یک روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده و بهانه این نامگذاری این است که جهان اسلام بر مشترکات و ظرفیت های وحدت آفرین تمرکز نماید.

وی با بیان اینکه «21 آگوست» سالروز جنایت صهیونیست ها در جسارت بی‌شرمانه به آتش کشیدن مسجد الاقصی است، ادامه داد: یکی از نتایج شیرین این نامگذاری این است که بهانه‌ای خوب برای فرهنگ‌سازی و ایجاد وحدت و دوری و اجتناب از تفرقه در جهان اسلام است.

حجت الاسلام معتمدی افزود: در شرایطی که رژیم کودک‌ کش صهیونیستی دست به کشتار مسلمانان مظلوم و تخریب اماکن مقدس فلسطین زده و قریب به ٢٠٠ مسجد را تخریب کرده است، لزوم همبستگی با مردم حماسه‏ ساز غزه بیش از گذشته احساس می‏‌شود.


رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به نقش مسجد در اجتماع تصریح کرد: مسجد می تواند افرادی را با روحیه اقتصاد مقاومتی تربیت کند که در هر شرایط مصلحت اسلام را در نظر می گیرند.


وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد، مومن و متعهد از اولین کارکردهای مساجد است که امروزه به آن بسیار نیازمندیم.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین جهاد در اسلام جهاد فرهنگی است، گفت: مسجد زمینه را برای این جهاد مهم، آماده می نماید تا افراد بتوانند در جامعه با شبیخون فرهنگی دشمنان مبارزه کنند و کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه پیشرو بوده و هستند.

 


حجت‌الاسلام معتمدی اظهار داشت: مسجد، نگهدارنده نسل جوان در برابر آسیب ها و آفت های اخلاقی است و اگر ضعفی در جامعه وجود دارد، نشان می دهد که ما از ظرفیت مساجد به خوبی استفاده نکرده ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.