سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

چشمه های آبگرم سرعین سالانه میزبان 7 میلیون گردشگر داخلی و خارجی

شهر سیاحتی و گردشگری سرعین به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری و شهرت به شهر چشمه های آبگرم شمالغرب کشور سالانه میزبان بیش از 7 میلیون گردشگر خارجی و داخلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهر گردشگری و سیاحتی سرعین در 23 کیلومتری غرب اردبیل و در دامنه های کوه سبلان واقع شده که به دلیل دارا بودن ده ها چشمه های آبگرم درمانی و معدنی به شهر چشمه های بهشتی شهرت یافته و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر و توریست از اقصی نقاط دنیا است.

شهردار سرعین با اشاره به اینکه شهرستان سرعین به دلیل جای دادن تعداد کثیری از چشمه های آبگرم درمانی و معدنی در خود سالانه میزبان میلیون ها گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است، افزود: شهرستان سرعین به دلیل واقع شدن دردامنه های سبلان و نیز برخورداری از آب و هوای سردسیر سالانه بیش از 7 میلیون گردشگر را در خود جای می دهد.

رضا زنده دل با اذعان به فعالیت تعداد کثیری از آب های گرم و سرد درمانی و معدنی در شهرستان سرعین اظهار داشت: هم اکنون 9 آبگرم در مانی در شهرستان سرعین مجوز فعالیت را اخذ کرده اند که مابقی نیز با جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصول معینی از سال به ویژه فصل تابستان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فقط آبدرمانی های گاومیش گلی و پهن لو در اختیار بخش دولتی به فعالیت مستمر خود مشغول هستند و مابقی آبدرمانی ها به بخش خصوصی واگذار شده که سطح فعالیت مداوم و ارائه خدمات مسافرتی و اسکان در این آبدرمانی ها نیز تا به این جای کار خوب ارزیابی شده است.

شهردار سرعین با بیان اینکه چشمه های آبدرمانی و معدنی سرد و گرم سرعین در کنار آب و هوای معتدل و دلپذیر آن می تواند از عمده علل جذب گردشگران و مسافران به این نقطه از استان اردبیل باشد، گفت: وجود آبدرمانی های متعدد که از دامنه های سبلان سرچشمه می گیرند علت اصلی روی آوردن گردشگران به این شهر سیاحتی و گردشگری است.

زنده دل با قدمت ترین آبدرمانی سرعین را چشمه آبگرم گاومیش گلی معرفی کرد و بیان داشت: چشمه آبگرم گاومیش گلی یکی از با قدمت ترین آبگرم های شهر سرعین محسوب می شود که بیشتر گردشگران داخلی و خارجی نیز به استفاده و بهره مندی از این آب گرم به علت خاصیت درمانی فوق العاده راغب هستند.

جذب سرمایه گذاران خارجی نیازمند بسترسازی اقتصادی در استان

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاران استانداری اردبیل گفت: باتوجه به اینکه استان اردبیل و به تبع آن شهر توریستی و گردشگری سرعین قابلیت جذب گردشگران و سرمایه گذارانی از مناطق مختلف کشور و حتی کشورهای خارجی راداراست باید با استفاده از این ظرفیت های ویژه در راستای بسترسازی اقتصادی و تسهیل ورود این سرمایه گذاران به منطقه اقداماتی اساسی انجام شود.

عالیزاده با اذعان به انعقاد تفاهم نامه و قراردادی با سرمایه گذاران کشور اتریش و چین جهت سرمایه گذاری در شهرستان سرعین به ویژه آبدرمانی های این شهر اظهار داشت: در سال های اخیر با سفر سرمایه گذارانی از کشور اتریش و چین به استان اردبیل توانستیم طی مراحلی قانونی قراردادی مبنی بر ایجاد سرمایه گذاری های کلان منطقه ای در آبدرمانی های شهرستان سرعین امضا و انعقاد کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش سرمایه گذاری های کلان در منطقه تبعا نیازمند ورود افکار و تکنولوژی های روز و مدرنیته دنیاست به طوری که کشورهای زیادی از قبیل چین، اتریش و ترکیه خواهان ایجاد سرمایه در استان اردبیل هستند که در این راستا نیاز است تا با تسهیل روند ورود سرمایه گذاران خارجی به منطقه شرایط مطلوبی را نیز برای ایجاد اشتغال و کسب و کار پایدار در منطقه ایجاد کرد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاران استانداری اردبیل روند سرمایه گذاری در سال های گذشته در استان اردبیل را مطلوب و قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه طی سال های گذشته و به ویژه امسال سرمایه گذاری های اقتصادی در منطقه شگفت آفرین بوده که نیاز است برای تداوم این موضوع و نیز ارزآوری و ایجاد اشتغالی پایدار برای جوانان بیکار در استان یک نوع فرهنگ سازی قوی و منسجم در منطقه ترویج یابد و تمامی مردم استان اعم از مسئولان و اقشار مختلف بحث سرمایه گذاری را مقدس پندارند.

عالیزاده بیان داشت: یک کشور و به تبع آن مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آن برای توسعه و پویایی نیازمند ورود سرمایه گذاران و بسترسازی اقتصادی در منطقه هستند که این امر تنها در صورت معرفی دقیق قابلیت ها و ظرفیت های آن منطقه قابل تحقق بوده که در این راستا برخورد مناسب با سرمایه گذاران نیز خالی از لطف نخواهد بود.

وی برخورد مناسب با سرمایه گذاران را یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت یک منطقه عنوان کرد و گفت: برای تبدیل موجودی های یک کشور یا منطقه به ثروت ورود سرمایه گذاران به آن منطقه امری ضروری و الزامی می باشد که علاوه بر آن افزایش سرمایه گذاران در یک منطقه فقر و جهل از آن منطقه را نیز خارج می سازد.

اشتغال بیش از 200 نفر در آبدرمانی های سرعین

شهردار سرعین با بیان اینکه راه اندازی آبدرمانی های متعدد با خاصیت درمانی موثر در سرعین زمینه را برای اشتغال مستقیم و غیرمستقیم جوانان این شهرستان نیز فراهم آورده است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای بیش از 200 جوان بیکار در آبدرمانی های سرعین می تواند نقطه عطف جذب اسپانسرهای مالی به این آبدرمانی ها باشد که باید بخش دولتی نیز در این راستا اهتمام جدی نشان دهد.

رضا زنده دل فعالیت بخش خصوصی و ورود این بخش در سرمایه گذاری های کلان گردشگری سرعین و نیز راه اندازی بنگاه های اقتصادی سودآور را در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه مهم برشمرد و افزود:با وجود اینکه در حال حاضر فقط 9 آبدرمانی سرعین در حال فعالیت مستمر و مداوم هستند باز هم به دلیل پاسخ به نیازمندی های گردشگران در این منطقه و نیز بهبود وضع اقتصادی و ایجاد فضای کسب و کار نیازمند ورود همه جانبه بخش خصوصی به این امر هستیم.

وی نرخ گذاری آبدرمانی های سرعین را نسبت به وضعیت ارائه خدمات نیز خوب ارزیابی و رضایتمندی گردشگران ومسافران از نحوه ارائه خدمات مسافرتی و اسکان و نیز بهره مندی از آبدرمانی های گرم و سرد شهر سیاحتی سرعین را قابل قبول عنوان کرد.

شهردار سرعین در خصوص گردشگری زمستانی سرعین نیز اظهار داشت: باتوجه به اینکه پیست بزرگ آلوارس در 30 کیلومتری شهر سرعین و نزدیکی روستای گردشگری و تاریخی آلوارس واقع شده است سالانه به ویژه در فصل زمستان پذیرای گردشگران و کوهنوردانی از اقصی نقاط جهان است که این امر آمار ورود گردشگران به سرعین راارتقا بخشیده است.

زنده دل افزود: باتوجه به اینکه آمار ورود گردشگران به شهرستان سرعین همه ساله در حال بهبودی و ارتقا است در این خصوص اشغال ظرفیت هتل ها و مهمانسراهای این شهر نیز نسبت به سال های گذشته با افزایش 20 درصدی رو به رو بوده است که این امر می تواند خبر خوشی در راستای جذب گردشگران و توریست به این شهر سیاحتی باشد.

وی تعداد هتل ها، مهمانسرا ها و محل های اقامتی مجوز دار سرعین را 250 واحد برشمرد و عنوان کرد: این تعداد از محل های اقامتی و اسکان مسافران در فصول تابستان و بهار تعداد کثیری از مسافران را به خود می‌بیند که نیاز است با فرهنگ سازی صحیح و جلوگیری از اسکان در پارک، بوستان ها و فضاهای سبز سطح شهر به ارتقای سطح خدمات ارائه شده دراین محل ها کمک شایانی داشته باشیم.

خواص درمانی آبگرم ها دلیل اصلی جذب گردشگران به سرعین

کارشناس و پژوهشگر آبدرمانی و معدنی استان اردبیل با اشاره به تنوع آبدرمانی های سرد و گرم در شهرستان سرعین گفت: شهرستان سرعین به دلیل واقع شدن در مناطق کوهستانی و همسایگی دامنه سبلان از چشمه های آبگرم و سرد زیادی برخوردار است که همه این آبگرم ها در درمان امراض و بیماری های فراوانی کارکرد داشته و مفید هستند.

علی حبیبی با بیان اینکه تمامی آبدرمانی های سرد و گرم شهرستان سرعین از دما، رطوبت و ویژگی های خاصی برخوردارند، تصریح کرد: چشمه های آبگرم و سرد سرعین از دل زمین می جوشد و وجود املاح معدنی و مواد مفید در این چشمه ها باعث شده تا سالانه میلیون ها مسافر به سمت این شهرستان سرازیر شوند.

وی اظهار کرد: آبدرمانی های سرعین در زیربنای زیاد و با بکارگیری متدهای مدرن و روز دنیا تجهیز، نوسازی و تکمیل شده اند که علاوه بر ویژگی های بارز مذکور سدیم بالا و اسیدی بودن این آبها نیز به نوبه خود امری مهم و اصلی به حساب می‌آید که این امر می تواند بارزترین علل جذب گردشگران به این شهرستان نیز محسوب شود.

کارشناس آبدرمانی استان اردبیل گفت: بیشتر آبدرمانی های فعال در سرعین برای درمان بیماری های حرکتی اعم از درد پا، دست، ستون فقرات و بیماری های نخاعی توصیه می شود و وجود آنیونهای مهم از جمله کلر، بی کربنات، کربنات و منیزیم، سدیم و پتاسیم خاصیت درمانی این مجتمع های آبدرمانی و چشمه های آبگرم و سرد را تشدید کرده است.

حبیبی فرهنگ سازی در راستای استفاده درست از آب های درمانی شهرستان سرعین را دخیل در ابقا و توسعه این آبهای درمانی دانست و افزود: امیدواریم با همت مضاعف مسئولان و به ویژه مراجعه کنندگان به آبدرمانی های سرعین که اکثریت گردشگران داخلی و خارجی هستند بتوانیم در راستای خدمت رسانی به این مسافران خوب عمل کنیم که کمک و یاری این عزیزان نیز لازمه تحقق این امر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.