سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ایرانی‌ها از تولید علم دنیا به 1.8درصد رسیده است

وزیر علوم از سهم 1.8 درصدی ایرانی ها از تولید علم دنیا و فعالیت 76 هزار هیات علمی در دانشگاههای کشور خبر داد.

محمدفرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کسب رتبه اول نرخ رشد تولید علم گفت: آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با یک توسعه کمی و نسبتا کیفی (رشد 25 برابری) در مقاطع تحصیلات تکمیلی رو به رو بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهد، اظهار داشت: درحال حاضر علاوه بر تحصیل حدود چهار میلیون و 800 هزار دانشجو ، بیش از 76 هزار هیات علمی در دانشگاههای سراسر کشور فعالیت می کنند و سهم تولید علم ایران از علم جهان به حدود 1.8 درصد رسیده است.

فرهادی با اشاره به رشد علمی ایران در دو تا سه سال اخیر افزود: این رشد علمی سهم ایران را از تولید علم جهانی درفاصله 16 سال، 18 برابر کرده است، همچنین طبق استناد داده های پایگاههای معتبر علم سنجی دنیا،  35 دانشگاه و پژوهشگاههای ایران در جمع موثرترین دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی و 229 دانشمند ایرانی هم در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

وزیر علوم بیان کرد: افزایش سرعت رشد درسالهای اخیر به تولید مقالات علمی برتر ما بر می گردد که به مقالات پراستناد و داغ تعبیر می شوند.

به گفته وی مقالات پراستناد یک درصد استنادها را شامل می شوند. 

فرهادی یادآور شد: سال 2014 حدود 191 مقاله و سال 2015 با یک رشد 19 درصدی، بیش از 227 مقاله در یک درصد برتر داشتیم، به همین دلیل از نظر رشد علمی در ارتباط با مقالات پراستناد و داغ اول بودیم و بعد ازما، هندوستان رشد 18 درصدی و چین 12 درصدی داشته است.


انتهای یپام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۵
عالی بود