سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیر ارتباطات در استان مرکزی صورت گرفت؛

دسترسی بیش از هزار روستا به تلفن و 200 روستا به اینترنت پرسرعت

در آستانه هفته دولت با حضور واعظی در استان مرکزی پروژه های مختلف ارتباطی این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی در شورای اداری استان مرکزی گفت: هفته دولت فرصتی مناسبی را برای آشنایی مردم با اقدامات دولت فراهم می‌کند.


واعظی از تلاش وزارت در جهت رفع شکاف بین شهرهای بزرگ و کوچک خبر داد و افزود: جهت رشد اقتصادی دولت تلاش چشمگیری داشت و موفقیت‌های قابل توجهی مانند افزایش رشد اقتصادی ٤ درصدی حاصل شد.


واعظی با اشاره به تعریف ١٢٠ پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: با شدت به دنبال پیاده سازی این پروژه‌ها هستیم و در این میان در سال جاری به دنبال ایجاد ٤٤٥ هزار شغل هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان اقتصادی و مولد است برای توسعه زیر ساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌های خاصی خواهیم داشت.

وی گفت: پهنای باند اینترنت استان شش برابر شده و در این میان ١٠٨١ روستا دارای تلفن و ٢٥٧ روستا به شبکه اینترنت دسترسی دارند.

وی از اتصال ٣٢٣ روستا به شبکه اینترنت تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: ٢١ شهر استان مرکزی به نسل سوم تلفن همراه ٢ شهر به نسل چهارم دسترسی دارند.

همچنین ٣٢٣ کیلومتر فیبر نوری در این استان کشیده شده که امروز ١٣٢ کیلومتر آن افتتاح می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت:  تا پایان دولت یازدهم تلاش داریم تمام روستاهای بالای 15 خانوار را پوشش اینترنت پرسرعت داده و حدود ٢هزار و ٩٠٠ کیلومتر فیبر نوری در بین شهرها بکشیم.

وی گفت: تا پایان دولت نیز نسل سوم تلفن همراه  در تمام استان و برای ٥ شهر نسل  چهارم فعال می‌شود و ١٩٠٠ میلیارد ریال تا پایان دولت سرمایه گذاری می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به وجود دانشگاه‌های معتبر و فارغ‌التحصیلان حوزه ict  در استان می‌توان، شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرد یا با ایجاد کنسرسیوم با شرکت‌های سایر استان‌ها و تهران موجبات اشتغال بیشتر این استان را در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم کرد.


منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.