سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

بسته حمایتی ویژه به کشاورزان برای کشت دانه های روغنی

کشاورزان برای کشت دانه های روغنی از بسته حمایتی ویژه برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در چهارمین نشست فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سازمانهای جهاد کشاورزی سراسر کشور با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی افزایش کشت دانه های روغنی برای تامین روغن کشور است، گفت: در این راستا برنامه ده ساله تدوین و از پاییز سالجاری اجرایی خواهد شد.

کشاورز افزود: معرفی ارقام مختلف با ویژگی افزایش عملکرد در سطح ، بیمه محصولات کشاورزی با تخفیف ویژه و اعطای تسهیلات 2/5 میلیون تومانی برای هر هکتار از جمله این حمایت ها است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با اشاره به اینکه هزار و 200 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی امسال اختصاص یافت، گفت: تاکنون 500 میلیارد تومان از این اعتبار برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی با سود 15 درصد بین کشاورزان توزیع شد.

عباسی افزود: سهم اعتبار مکانیزاسیون برای برخی از استان ها 10 تا 12 میلیارد تومان و برای برخی از استان های دیگر 50 تا 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته 58 هزار تراکتور و هزار و 100 دستگاه کمباین به ناوگان ادوات کشاورزی کشور اضافه شد، گفت: نیمی از ادوات کشاورزی کشور نیاز به جایگزین دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.