سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

کانون های مساجد بهترین نهاد منتقل کننده پیام مسجد است

کانون های مساجد یکی از بهترین نهادهایی است که میتواند مقاصد و پیام مسجد را خصوصا به نسل جوان و نوجوان امروزی منتقل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امام جمعه نیشابور شهرستان در دیدار بامسئولین کانون های فرهنگی و هنری مساجداین  شهرستان اظهار کرد: فلسفه تاسیس کانون های مساجد این است که نسل جوان به مسجد جذب شوند و حول مسجد به فعالیت فرهنگی و هنری مشغول شوند وکانون های مساجد یکی از بهترین نهادهایی است که میتواند مقاصد و پیام مسجد را خصوصا به نسل جوان و نوجوان امروزی منتقل کند.
حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: هر چه کانون ها بتوانند جوانها را بیشتر جذب کنند در رشته های مختلف فرهنگی ، هنری ،  ورزشی و ... بهتر است.
وی خاطرنشان کرد: هر کانون باید از جوانانی که اطراف مسجد هستند و استعدادهایی نهفته آن ها باید مطلع باشد ، آن ها را شناسایی و نهایتا جذب مسجد نماید.
رییس شورای فرهنگ عمومی نیشابور گفت: ما شاید خانواده هایی داشته باشیم که مذهبی یا مسجدی نباشند، این وظیفه کانون است که پیگیر شود، جوانانشان را شناسایی، جذب مسجد و علاقه مند به کارهای فرهنگی و هنری نماید .
وی تصریح کرد: یک جوان اگر بخواهد جذب بالایی داشته باشد، باید خودش در مرحله اول الگو باشد و مدیرت کانون بهتر است شخصی جوان، متخصص و ولایی باشد.
امام جمعه نیشابور افزود: من معتقد نیستم که همه ی برنامه ها باید در محل مسجد برگزار گردد، چون مسجد ظرفیت برگزاری  برخی مجالس شادی را ندارد و می توان از بوستان ها و پارکها و بقاع متبرکه جهت اجرای برنامه های متنوع و شاد استفاده کرد.
امام جمعه نیشابور  اظهار داشت: جلسات کانون ها را به سوی نقد و بررسی منصفانه ببرید و از سازمان های مختلف ومسئولین دعوت کنید و پرسش و پاسخ هایی مطرح کنید تا نسل جوان مذهبی با انواع چالشها آشنا شوند و بتواند خود را در جامعه مطرح کند.
انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.