سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مارک تونر مدعی شد: روسیه از پایگاه های ایران غیرنظامیان حلب را هدف می گیرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تلاش برای گفتگو با روسیه درباره جنگ سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مارک تونر -- سخنگوی وزارت امور خارجه ی آمریکا -- مدعی شد او هم از دیدن تصاویر پسر بچه ی سوری که امدادگران او را از زیر آوار بیرون کشیدند شوکه شده و به همین علت است که کشورش دارد با روسیه گفتگو می کند تا توقف درگیری ها در سوریه دوباره برقرار شود. 

به گزارش سی ان ان، انتشار گسترده تصویر پسر بچه ی سوری که امدادگران او را از زیر خروارها خاک بیرون کشیدند و در شرایطی که کاملا وحشت زده و خون آلود شده بود از مرگ حتمی نجات پیدا کرد دنیا را تکان داد. 

مارک تونر ، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که اگر واشینگتن نتواند به درد و رنج مردم سوریه پایان بدهد پس چه کسی از این توانایی برخوردار است مدعی شد: « من هم از دیدن تصویر پسر بچه ی سوری شوکه شدم. ما هم انسانیم و هیچ انسانی نیست که این تصاویر را ببیند و درد غم و اندوه را احساس نکند. این کودک پنج سال دارد و در این پنج سالی که سوریه درگیر جنگ داخلی است او هیچ چیز به جز درگیری و خشونت و قربانی شدن و محاصره از سوی نیروهای رژیم را تجربه نکرده است. اما از سوی دیگر دیدیم که شهر منبج به دست نیروهای دموکراتیک سوریه آزاد شد و داعش را بیرون راندند. اینها دلگرم کننده است.» 

تونر همچنین مدعی شدک با تمام توان تلاش می کنیم به شرایطی بازگردیم که چند ماه پیش در سوریه حاکم بود و آتش بسی همه جانبه را در سراسر این کشور برقرار سازیم. توقف درگیری ها از ماه فوریه برقرار شد و این شرایط باید دوباره حاکم شود. 

مارک تونر درباره احتمال همکاری آمریکا با روسیه در سوریه نیز گفت: « صریح می گویم گفتگوهای ما با مسکو بیشتر بر سر واقعیت های موجود در سوریه است و داریم تلاش می کنیم روسیه حملات هوایی خود را روی دشمن مشترک که داعش است متمرکز سازد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ی آمریکا تاکید کرد: ما کور نیستیم و می بینیم روسیه چه از خاک ایران و چه از پایگاه های خود مواضع مخالفان رژیم بشار اسد را هدف قرار می دهد. نیروی هوایی روسیه همچنین غیرنظامیان را در سوریه هدف می گیرد. اما چیزی که نباید فراموش شود این است که هم سوریه و هم ایران از اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه هستند و وقتی شما عضو چنین گروهی هستید باید از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پیروی کنید. در این قطعنامه تصریح شده بحران در سوریه راه حل نظامی ندارد و همه باید برای یافتن راه حلی صلح آمیز تلاش کنند. باید توقف درگیری ها برقرار شود. 

مارک تونر در ادامه افزود: در صورتی که به این فهم مشترک و صریح با روسیه برسیم که فقط داعش را هدف قرار دهیم شاید بتوان با این کشور هم همکاری کنیم. داعش و النصره دشمنان مشترک ما هستند؛اما هنوز به این فهم مشترک نرسیده ایم. تلاش می کنیم با روسیه به توافقی دست پیدا کنیم که بر اساس آن ، دشمن مشترک را هدف بگیریم. و آنگاه می توان به بحث توقف درگیری ها بازگشت و زمینه را برای نیروهای مخالفی که عضوی از این ساز و کار هستند فراهم کرد تا با رژیم به گفتگوی سیاسی بپردازند. هدف نهایی همین است. باید انتقال سیاسی قدرت به شکلی صلح آمیز اتفاق بیافتد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه به ترکیه فشار وارد می کند تا از پایگاه هوایی اینجرلیک در این کشور استفاده کند، تاکید کرد چنین خبری را نشنیده  اما از ترکیه به خاطر همکاری با واشینگتن در جنگ ضد داعش قدردانی کرد. 

تونر مدعی شد: روسیه و رژیم اسد غیرنظامیان را در شهر حلب هدف قرار می دهند و ما نیز داریم تلاش می کنیم روسیه را متقاعد کنیم اهداف و مواضع غیرنظامیان و مخالفان رژیم را از داعش جدا کند تا امکان امدادرسانی به مردم در شهر حلب فراهم شود.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
من هم از دیدن تصویر پسر بچه ی سوری شوکه شدم. ما هم انسانیم و هیچ انسانی نیست که این تصاویر را ببیند و درد غم و اندوه را احساس نکند.
از دیدن کودکان یمن که رزیم ال سعود به خاک و خون کشیده چی؟ شوکه نشدی یا برات عادیه ؟
از بلایی که سر هواپیمای مسافربری ایران بردی چی؟
.......