سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا برای اولین‌بار از بمب‌افکن «بی52» در افغانستان استفاده کرد

برای اولین بار طی 10 سال اخیر آمریکا از بمب‌افکن بی52 استراتوفورترس برای حملات هوایی در افغانستان استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت آمریکا تایید کرد برای اولین بار از بمب‌افکن‌های استراتژیک B-52 برای حمله به اهدافی در افغانستان استفاده کرده است.

ژنرال «دیوید گلدفاین» فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا اعلام کرد که بمب‌افکن غول‌پیکر و راهبردی «بوئینگ بی-52 استراتوفورترس» برای اولین‌بار در ده سال اخیر حملات هوایی علیه اهدافی در افغانستان انجام داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» گلدفاین با بیان اینکه آمریکا بی‌52 را به افغانستان و عراق بازگردانده است، گفت: «ما از بی52 برای کمک شایان به عملیات زمینی و رساندن تسلیحات به نیروهای خودی که مورد هجوم قرار گرفته‌اند و یا آنهایی که خود را برای حمله آماده می‌کنند، استفاده می‌کنیم.»

وی طی یک بیانیه رسانه‌ای اشاره کرد بمب‌افکن B-52 نیروی هوایی آمریکا که در پایگاه هوایی «العدید» در قطر مستقر هستند، حدود 270 پرواز عملیاتی از ماه آوریل سال جاری انجام داده و بیش از 1300 بمب را در 325 حمله در عراق و سوریه پرتاب کرده‌اند.

بر این اساس، این بمب‌افکن‌های راهبردی دو پرواز رزمی نیز در افغانستان انجام داده و 27 بمب را طی حملات ضد تروریستی استفاده کردند. البته نیروی هوایی آمریکا تاریخ این حملات هوایی بمب‌افکن B-52 را اعلام نکرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
تجهیزات نظامی آمریکا زیر نظر شیعه سنی افغانستان باشد ،وارتش ایران مواظب شیعه سنی افغانستان باشد تا حزب های شیطان آمریکا دوباره طالبان القاعده را ایجاد نکونند
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
کشورم فوق پیشرفته ترین بمب افکن های جهان را در دست دارد .