سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

خواب آلودگی راننده اتوبوس را گزارش دهید!

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان نحوه ارتباط با سامانه پيامکي 110120 را تشريح کرد و گفت: اين سامانه آماده دريافت گزارش تخلفات رانندگان اتوبوس بین شهری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ يوست نجفي افزود : سامانه اطلاعات مسافران را به صورت لحظه‌اي دريافت و اطلاعات رانندگان را در سامانه ثبت مي کند.

وی در تشريح نحوه ي استفاده از اين سامانه خاطر نشان کرد : مسافران مي‌توانند با استفاده از دستور العمل (شماره پلاك اتوبوس * محور تخلف * کد گزارش * مقصد سفر) پليس را در جريان موضوع قرار دهند.

وي به مصاديق گزارش ها و كد آن نيز اشاره كرد و گفت: مسافران مي‌توانند هنگامي که راننده در حين رانندگي با تلفن همراه مشغول به فعاليت است کد يک را به شماره 110120 پيامک کنند.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان افزود: مسافران مي ‌توانند عدم استفاده راننده يا مسافران از کمربند ايمني را با نوشتن کد 2 به شماره اعلامي پيامک کرده و کد 3 را در صورت خستگي و خواب آلودگي راننده به 110120 پيامک کنند.

وي ارسال کد 4 به شماره 110120 به منزله ي رانندگي خطرناک، شماره 5 به معناي اشکالات فني خودرو و شماره 6 به منزله عدم توقف براي انجام فريضه نماز و عدد 7 به منزله تقدير از راننده به دليل رعايت مقررات و رفتار مناسب معرفي كرد و گفت: اين گزارشات سبب كاهش تلفات جاده اي خواهد شد و نظارت را افزايش مي دهد.

سرهنگ نجفي با بيان اين که پس از ارسال پيامک از سوي مسافر بلافاصله کد رهگيري براي پيگيري گزارش به فرد ارسال مي‌شود، گفت: اطلاعات دريافتي در مورد راننده اتوبوس به پاسگاه مسير حرکت ارسال و ماموران نسبت به تاييد صحت و سقم گزارش اقدام مي كنند و در صورت احراز تخلف نسبت به اعمال قانون، تذکر و يا آموزش راننده اقدام مي ‌کنند.

وي خاطرنشان کرد: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته در مورد اطلاع ‌رساني اين سامانه، همراه بليت اتوبوس اطلاعيه نحوه استفاده از اين سامانه نيز در اختيار مسافران قرار خواهد گرفت؛ همچنين بر روي بليت‌ها نيز متن کوتاهي در مورد نحوه ارتباط با اين سامانه درج شده است.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.