سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

رونمایی از فاز اول انیمیشن "جنگ افسانه ها" در بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی

400 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: بازی رایانه ای دارای محتوای غیر اخلاقی و مستهجن در سایت ها با امکان دانلود در دسترس نوجوانان و جوانان ما قرار دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری و نمایشگاه انیمیشن" جنگ افسانه ها" با بیان اینکه فرهنگ در جامعه مقوله بسیار مهمی است که حتی مشکلات اقتصاد بدون فرهنگ حل نمی شود گفت :مقوله فرهنگ ابعاد مختلف زندگی را مورد تاثیر قرار می دهد و با فرهنگ و فرهنگ سازی می توان کارهای غیر ممکن را انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین نصر الله پژمانفر با اشاره به سخت تر بودن جنگ نرم و طریقه مقابله با آن و تولید بازی ها و انیمیشن های ایرانی و جذاب و جذب کودکان و نوجوانان به بازی های بومی و ایرانی تصریح کرد: در انیمیشن "جنگ افسانه ها "کار بزرگی انجام شده است که برای قشر کودک و نوجوان تولید شده است.

او درادامه خاطر نشان کرد: فضای مجازی جزء دغدغه های ماست و هم اکنون 217 شبکه با زبان فارسی و غیر از شبکه های با زیر نویس فارسی برنامه های مستهجن پخش می کنند و کشورهای غربی با همه توان و هجمه فرهنگی به کشور ما تهاجم فرهنگی داشته اند و باید ما هم در این زمینه جدی وارد شویم.

مدیر پروژه جنگ افسانه ها نیز با اشاره به اینکه انیمیشن جنگ افسانه ها در ژانر حماسی و برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده، افزود: امروز فاز اول از پنج فاز این انیمیشن رونمایی شد که داستان آن از سال 93 نوشته شد و یک سال کار پژوهش آن طول کشید و از ابتدای سال 94 تولید آن شروع شد و سه هفته پیش تولید فاز یک آن به اتمام رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی پور حسینی گفت: این انیمیشن براساس کتاب تن تن و سندباد به نویسندگی محمد میر کیانی تهیه شد که داستان آن تقابل قهرمانان کشورهای غربی و قهرمانان و اسطوره های شرقی است.

پور حسینی ادامه داد: در این انیمیشن قهرمانان غربی به خلیج فارس حمله می کنند گه می خواهند فرهنگ و تاریخ و ادبیات ایران زمین را تسخیر کنند که قهرمانا و اسطوره هی ایران این اجازه را نمی دهند و آنها شکست می خوردند.

مدیر بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: امروزه تهاجم فرهنگی که به فرموده مقام معظم رهبری جزء دغدغه های ماست و ما بعنوان نهاد پژوهشی در تلاشیم که با توجه به مراکز علمی و پژوهشی در حوزه علمیه از این ظرفیت استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار با اشاره به اینکه امروزه جهان غرب در تلاش است که جوانان و نوجوانان ما را از اسلام بترساند و اسلام گریز شوند، ادامه داد: کشورهای غربی با منفی جلوه دادن اسلام و مسلمانان می خواهند نوجوانان و جوانان را از اسلام زده و دین گریز کنند که ما باید با تولید آثار فارخر و تبلیغ جذاب به جنگ آنها در حوزه تهاجم فرهنگی برویم.

انتهای پیام// غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.