سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

انرژی پاک

آفتاب در جنوب با سخاوت گرما می بخشد اما گاهی این سخاوت بیش از حد، طغیان کرده و هر موجود زند ه ای را وادار به پناه گرفتن می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با کمی تامل و تدبیر می توان این سرکشی را به نفع آسایش انسان رام کرد.



مدیر مصرف شرکت توزیع برق اهواز در این خصوص گفت: می توان ا زانرژی خدادادی خورشید به طور مطلوبی بهره برد که از موارد بهره مندی از این انرژی استفاده از سلول یا پنل خورشیدی است.

داوود راکی پور در رابطه با چگونگی عملکرد پنل ها  افزود: بعد از برخورد نور خورشید یا پنل ها و ایجاد یک فرآیند انرژی برق تولید می گردد.

وی تصریح کرد: هزینه اولیه نصب، تعمیر و سرویس نگهداری از موضوعات مهمی است که مانع گسترش و استفاده بیشتر از این انرژی شده است البته با فراگیر شدن این موضوع در سطح کشور و سرمایه گذاری های جدید صورت گرفته ، کمک دولت و گسترش تکنولوژی برتر در آینده این انرژی با هزینه کمتر در دسترس قرار خواهد گرفت.

اداره برق اهواز خود یکی از تولید کنندگان ومصرف کنندگان این انرژی است.



معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خوزستان گفت: اداره توزیع نیروی برق اهواز یکی از مکان هایی است که برای تولید بخشی از برق ساختمان اداری خود از پنل های خورشیدی استفاده می کند.

کریمی اظهار داشت: نیروگاه های خورشیدی در حال احداث  تا 30 مگاوات تولید برق خواهند داشت.

پای انرژی پاک به روستاها نیز باز شده و روستاییان را نیز از این نعمت بهره مند نموده است.

مدیریت توزیع برق دزفول در این زمینه بیان داشت: امکانات و تجهیزات سلول های خورشیدی را به  مناطقی که امکان برق سازی در آن وجود نداشت منتقل کرده و این پروژه را به سرانجام رساندیم.



در استان خوزستان تا کنون بیش از 700کیلو وات نیروگاه خورشیدی راه اندازی شده است که با گسترش استفاده از این انرژی ، گام مهمی در بهینه سازی مصرف برداشته می شود.



انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
متین راکی پور
۰۷:۳۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
عالی و بی نظیر ?