سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق برخی شروط خود برای استفاده از حریم هوایی اش را اعلام کرد

دولت عراق برخی شرایط استفاده روسیه از حریم هوایی این کشور برای حمله به مواضع تروریست ها در سوریه را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیوزویک، روز سه شنبه پس از این که روسیه تصمیم گرفت هواپیماهای جنگی خود را در ایران مستقر کند، عراق نیز به هواپیماهای روسی اجازه داد در صورت لزوم، حین عملیات در سوریه، از حریم هوایی کشورش استفاده کند.

حیدرعلی عبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود اعلام کرد کشورش به هواپیماهای روسی اجازه خواهد داد بدون محدودیت از حریم هوایی عراق عبور کنند.

عبادی در گفتگو با خبرگزاری پرس تی وی ایران اعلام کرد: ما با شروطی، حریم هوایی خود را در اختیار روسیه قرار دادیم. اما در خصوص عبور موشک از فراز آسمان عراق، هنوز درخواست رسمی دریافت نکرده ایم.

مسوولان عراقی اعلام کردند نیروی هوایی روسیه قرار است از حوالی مرزها و گذرگاه های عراق عبور کند اما اجازه عبور از فراز شهرهای عراق را نخواهد داشت.

عبادی افزود: به بمب افکن ها اجازه دادیم از حریم ما استفاده کنند چون اطلاعات دقیقی در خصوص آن ها داریم. حملات آن ها دقیق است، از تلفات غیرنظامیان پرهیز می کنند و ما همه درخواست های مربوط به امنیت شهروندان غیرنظامی سوری را مد نظر قرار می دهیم.

این در حالی است که مقامات دولت روسیه، پیشتر نیز احتمال گسترش فعالیت های خود علیه داعش و گروه های تکفیری دیگر در عراق و روسیه را رد نکرده بودند اما وزیر امور خارجه روسیه گفته بود گسترش فعالیت ها، نیازمند درخواست حمله هوایی از سوی عراق است.

متحدان آمریکا هم اکنون با حمله هوایی از ارتش عراق حمایت می کنند و استقرار هواپیماهای جنگی روسیه در پایگاه همدان در ایران، باعث افزایش وسعت عمل روسیه می شود.

تصمیم روسیه مبنی بر اعزام جت های بیشتر برای عملیات در سوریه به کشوری که با سوریه هم مرز نیست، احتمالا تلاشی برای تقویت توان این کشور در منطقه است. آمریکا در واکنش به این اقدام، آن را «نابه جا اما قابل پیش بینی» خواند.  

روسیه از هم اکنون، تبلیغات در خصوص نتایج این اعزام جدید نیروها را آغاز کرده است و در روز اعلام رسمی این تصمیم، مدعی شد هم اکنون هواپیماهایش با انجام یک سری عملیات، «تعداد زیادی» از تروریست ها را به هلاکت رسانده اند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
لطفا منتشر نکن...
ما نمیخواهیم دوستانمان را تحقیر کنیم، ولی حریم هوایی عراق در کنترل امریکاست!