سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

توسعه کشت زعفران در گرمی

با رویکرد توسعه کشت محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر کشت زعفران در شهرستان گرمی توسعه یافته و روند روبه رشدی دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سازمان جهاد کشاورزی با همکاری زارعان و تولیدکنندگان و با تلاش سرمایه‌گذار و حمایت دولت تدبیر و امید قدم‌های اساسی در زعفرانی شدن منطقه گرمی برداشته است.

بهنام تقوی یکی از کشاورزان با ذوق ساکن شهرستان گرمی اظهار کرد: در سال 90 اقدام به کشت زعفران به صورت آزمایشی کردیم و در طی مدت سه سال طبق استاندارهای لازم موفق شدم بهترین محصول را با بالاترین سطح کیفیت که همانا معطر بودن این محصول است دسترس داشته باشیم.

وی گفت: سال گذشته اقدام به کاشت 5 هکتار از این محصول کردیم و موفق شدیم میزان برداشت محصول در یک هکتار را به یک کیلوگرم برسانیم و در سایه پیگیری‌های مسؤولان و دست‌اندرکاران بخش جهاد کشاورزی قرار شد کشت زعفران را در شهرستان گرمی توسعه بدهیم به همین دلیل شرکت تعاونی زعفران کشت یاقوت مغان را در این شهرستان راه‌اندازی کردیم.

تقوی در خصوص وضعیت موجود فعالیت‌های این شرکت درحال حاضر افزود: در حال حاضر این شرکت در سطح 5 هکتار اقدام به کاشت زعفران کرده که امیدواریم درآینده این سطح را به 350 هکتار افزایش دهیم و سعی داریم محصولاتی که تولید می‌کنیم به صورت فله‌ای به فروش نرسانیم بلکه سعی بر این است تا محصولات تولیدی را در بسته‌بندی‌های شکیل و مشتری‌پسند و مورد قبول بازارهای جهانی روانه بازار مصرف کنیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، کشت ، زعفران ، گرمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.