سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

ایران در آذربایجان نمایشگاه فناوری حوزه ICT برپا می کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با هماهنگی‌های انجام شده نمایشگاه فناوری حوزه ICT ایران در کشور آذربایجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمود واعظی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده بین مسئولان ایران و آذربایجان نمایشگاه فناوری حوزه ICT ایران در کشور آذربایجان برگزار می‌شود و باید از این ظرفیت برای معرفی فناوری‌های حوزه ICT ایران نهایت استفاده را کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل نیز ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فناوری ICT دارد، افزود: انتظار می‌رود با مذاکرات انجام شده همکاری مشترکی بین اردبیل و آذربایجان انجام شود تا بتوانیم محصولات فناوری به این کشور را صادر کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به کشور آذربایجان مذاکرات بسیار خوبی در حوزه ICT با وزیر ارتباطات کشور آذربایجان انجام شد و انتظار می‌رود در آینده شاهد صادرات محصولات حوزه ICT از ایران به کشور آذربایجان باشیم که در این زمینه تمهیدات لازم توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.

واعظی گفت: صادرات محصولات ICT یکی از امتیازات بزرگ برای کشور ایران است که باید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از این حوزه در راستای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور استفاده کرد و باتوجه به مرزی بودن استان اردبیل این یک امتیاز مناسب برای این منطقه محسوب می‌شود تا بتواند فعالیت حوزه ICT را افزایش و از این فناوری برای پویایی خود استفاده کند.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان نیز یک ظرفیت بسیار بزرگ برای منطقه بوده و باید مسئولان منطقه بتوانند با توسعه شرکت‌های دانش بنیان در تجاری‌سازی علم گام محکمی بردارند تا شاهد پویایی اقتصاد در حوزه ICT و دانش بنیان باشیم.

وی بیان کرد: کاهش تعرفه عوارض گمرکی نیز در سفر رئیس جمهور به کشور آذربایجان مطرح شد و امیدواریم بتوانیم با محقق شدن این امر گام بزرگی در روند تسهیل صادرات کالاها و خدمات در حوزه ICT برداریم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.