سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

خوزستانی ها خانه نشین شوند

توصیه رییس مرکز بهداشت خوزستان به خوزستانی‌‌ها بیرون نرفتن از منزل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار و گرمای هوا شهروندان امروز تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در شرایط گرد و غبار و گرما اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد به ویژه بیماران قلبی عروقی و مبتلایان به بیماری‌های ریوی و مزمن در شرایط جوی امروز از منزل خارج نشوند، تمام منافذ خانه را بسته نگهدارند و حتما از دستگاه‌های خنک‌کننده در منزل استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت اضطرار جهت خروج از خانه، حتما از ماسک مناسب استفاده کنند. همچنین حتما آب سالم همراه خود داشته باشند و در خارج از منزل به هیچ‌وجه از آب غیرقابل اطمینان استفاده نشود. بیرون از خانه اکیدا از آب مخازن، آب رودخانه و یا آب مشکوک استفاده نکنید و حتما آب بسته‌بندی شده مصرف کنید.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: بیماران نیز داروهای خود را همراه داشته باشند و بیماران تنفسی حتما علاوه بر داروها، باید اسپری تنفسی را خارج از خانه به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به تاثیر گرد و غبار بر فعالیت‌های بدنی گفت: فعالیت فیزیکی در هوای گرم توصیه نمی‌شود و افراد از انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی سنگین در این شرایط جدا پرهیز کنند.

سلمان‌زاده اظهار کرد: در شرایط گرد و غبار و گرمای هوا، توصیه‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنید. 

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.