سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زابل؛

روستاهای در معرض طوفان شن در سیستان امدادرسانی شدند

روستاهای در معرض طوفان شن در سیستان امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال طوفان شن ناشی از بادهای 120 روزه که از 25 مرداد در منطقه سیستان شدت گرفته است نیروهای امدادی هلال‌احمر در منطقه حضور یافتند.

اربابی  افزود: نیروهای امدادی در شهرستان هامون و روستاهایی که کانون حرکت شن‌های روان هستند مستقر شدند و به شهروندان سیستانی امدادرسانی کردند. 

وی با اشاره به اینکه کار امدادرسانی همچنان ادامه دارد، افزود: در این راستا جمعیت هلال‌احمر به حدود 3 هزار نفر خدمات امدادی ارائه کرده است که از جمله این خدمات توزیع 558 بسته غذایی و یک‌هزار و 400 عدد ماسک می‌باشد. 

اربابی با اشاره به اینکه امدادرسانی در پنج روستای منطقه سیستان با توجه به جغرافیای مستعد طوفان و گردو خاک  توسط 10 تیم امدادی ارائه شده است تصریح کرد: اجتناب از بادهای 120 روزه سیستان امکانپذیر نیست و در این شرایط  افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان در معرض خطر قرار می‌گیرند. 

وی گفت: بر طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان همچنان تا پایان هفته در سیستان ادامه دارد که لازم است کودکان، سالمندان و بیماران در صورت لزوم از منزل خارج نشوند تا در معرض آسیب قرار نگیرند. 

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.