سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستند «پروفسور یلدا» آماده پخش شد

گودرزی از آماده شدن نسخه نهایی مستند زندگی «پروفسور یلدا» خبر داد.

عبدالحمید گودرزی کارگردان تئاتر و مستندساز در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت مستند «پروفسور یلدا» گفت: نسخه نهایی این مستند تهیه و آماده پخش است.

وی در مورد علت همکاری خود با این پروژه بیان کرد: از طرف معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، پیشنهاد ساخت زندگی «پروفسور یلدا» به من داده شد و همکاری ما شکل گرفت.

وی افزود: تمام کارهای تحقیق و پژوهش این اثر را به شخصه انجام دادم که مدت دو هفته طول کشید. در این راستا با پروفسور یلدا جلسات متعددی داشتم و قبل از آن مصاحبه‌هایی که انجام دادند، فیلم های آرشیوی ،کتاب های وی و...را دنبال کردم.

وی ادامه داد: پانزدهم تیر اولین جلسه فیلمبرداری این مستند آغاز شد و بیستم مرداد نسخه نهایی را تحویل دادیم.

این کارگردان از روند تولید «پروفسور یلدا» عنوان کرد: در کل از ابتدا تا زمان نسخه نهایی روند تولید این اثر بسیار راضی کننده بود اما بخش اعظم جذابیت و ارزش کاری آن به وجود خود پروفسور برمی گردد؛ چون بسیار شخصیت فوق‌العاده‌ای دارند و هرنکته‌ای که در مورد او وجود دارد فراتر از گفتن‌ها، شنیدن‌ها و نوشتن‌هاست.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا مستند «پروفسور یلدا» راوی دارد، خاطرنشان کرد: روایت این مستند را خودم برعهده دارم.

گفتنی است؛ مجموعه مستند «مفاخر پزشکی» شامل 13 قسمت 20 دقیقه‌ای است که در مورد مفاخر پزشکی ایران ساخته می‌شود و «پروفسور یلدا» به عنوان اولین قسمت آن خواهد بود.
 
محتوای این مجموعه در مورد پزشکانی است که از لحاظ اخلاقی، بارعلمی، خدمات پزشکی و تدریس شاخص هستند. 



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.