سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آپارتمان نشینی پروژه عبور از خانه های سنتی است

آپارتمان نشینی یکی از درگیری های زندگی امروزه در شهرهاست که با رعایت تام قوانین زندگی جمعی می توان گامی به سوی رفع آن برداشت.

امیر لطفی حقیقت استاد دانشگاه و روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی افراد جامعه به سوی آپارتمان ها پناه آورده و شهرها پر از آسمان خراش شده است.

وی افزود: مشکلات زندگی آپارتمان نشینی از زمانی آغاز شد که خانواده ها همچنان پیرو زندگی سنتی بودند و با تأیید اقتصادی زندگی در آپارتمان بحث فرهنگی و پدیدار شناختی آن به فراموشی سپرده شد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مهاجرت های درون شهری، آپارتمان نشینی را به اوج خود رساند و خانواده ها را با مشکلاتی از جمله عدم سازگاری و تعامل با همسایگان، دوری از طبیعت و خلاقیت فرزندان و غیره روبرو کرده است.

لطفی حقیقت افزود: برای رفع و کنترل مشکلات آپارتمان نشینی می توان با فرهنگ سازی به سوی تغییر سبک زندگی و گذشت از خانه های سنتی، آپارتمانها را بپذیریم.

وی با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی و فضای باز اینترنت برای ایجاد آموزش صحیح در افراد خانواده، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی های مناسب تفریحی و ورزشی در خانواده انرژی منفی را از خود دور کرده و با ترمیم روابط عاطفی تأثیر آن را بر رفتار به حداقل برسانیم.

لطفی حقیقت در پایان گفت: زندگی در آپارتمان ها در کنار تأثیر بر رفتار اعضای خانواده، سکونتی جمعی محسوب می شود که با رعایت اصول و قوانین ویژه آن می توان از به وجود آمدن تنش جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.