سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آرتز ایرانی" با حمایت معاونت علمی طراحی شد

مجری پروژه " طراحی و ساخت ارتز پیشبرنده" گفت: ارتز ایرانی با هدف کمک به معلولان با حمایت معاونت علمی طراحی و ساخته شد.

محمود بهرامی زاده مجری " طراحی و ساخت ارتز پیشبرنده" در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاثیر آموزش راه رفتن با آن بر فعالیت الکتریکی عضلات اظهار داشت : ضایعات نخاعی که به دنبال حوادثی همچون تصادف ایجاد می‌شود تاثیراتی زیادی را بر روی زندگی افراد می‌گذارد.
 
وی ادامه داد: بنابراین همواره محققان به فکری راهی هستند با روشی این افراد تا حد امکان بتوانند بایستند یا راه روند در این صورت اختلالات ثانویه‌ای همچون مشکلات گوارشی، دفع، زخم بستر و مشکلات روحی و روانی شدیدی که نشستن طولانی مدت ایجاد می‌کند حذف می‌شود.

مجری پروژه " طراحی و ساخت ارتز پیشبرنده یاد آور شد: در این پروژه ارتزی طراحی شد که این افراد با پوشیدن آن قادر به نشستن و راه رفتن می‌شوند.
عنوان کرد:  نوآوری موجود در این طرح این است که فرد وقتی راه می‎رود حرکت پای یک طرف حرکت سمت مقابل را هم ترسیم کرده و نحوه حرکت را به حالت طبیعی نزدیک تر می‌کند.

وی گفت: به مجموع وسایلی که جهت اصلاح وضعیت اندام یا عضو، کمک به عملکرد عضو مانند کمربندها برای بهبود عملکرد عضلات یا جایگزین عملکرد از دست رفته می‎شود ارتز گفته می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.