سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز: انتظارات درباره کاهش میزان تولید، بهای نفت را افزایش داد

احتمال مذاکره درباره کاهش تولید نفت در جلسه آینده اوپک، بهای طلای سیاه را در بازارهای جهانی به بالاترین سطح در هفته‌های اخیر نزدیک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امروز بهای نفت به بالاترین میزان خود در هفته‌های اخیر نزدیک شد. کارشناسان معتقدند دلیل این افزایش، انتظارها برای انجام مذاکره میان تولیدکنندگان به منظور کاهش میزان تولید و حل بحران مازاد طلای سیاه در بازارهای جهانی است.

نفت برنت برای تحویل در آینده 48 دلار و 35 سنت به ازای هر بشکه معامله شد. نفت «وست تگزاس اینترمیدیت» نیز 45 دلار و 76 سنت به ازای هر بشکه به فروش رسید.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند در همین خصوص اعلام کرد: بهای نفت خام به بالاترین میزان در 4 هفته اخیر رسید؛ زیرا گمانه‌زنی‌ها در خصوص مذاکره درباره کاهش تولید در جلسه آینده اوپک (سازمان کشورهای تولیدکننده نفت) مطرح است. روسیه نیز برای حضور در چنین مذاکراتی اعلام آمادگی کرده است.

عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت اوپک موضوع کاهش تولید را  مطرح کرده است تا از این طریق مشکل مازاد تولید در بازار جهانی حل شود. گرچه بسیاری از افراد فعال در این حوزه معتقدند اعضای اوپک موفق نخواهد شد در این زمینه به اجماع برسند و سرنوشت مذاکرات مانند ماه آوریل (31 روز منتهی به 13 اردیبهشت) با شکست مواجه خواهد شد.

به گفته تحلیلگران، نگرانی‌ها درباره مشکلات تولید نفت در ونزوئلا نیز در افزایش بهای طلای سیاه بی‌اثر نبوده است. انتظار می‌رود ونزوئلا که دارای بیشترین ذخایر نفت خام در جهان است، به دلیل مشکلات اقتصادی و بحران سیاسی و سال‌ها سوء‌مدیریت در این حوزه، با شدیدترین میزان کاهش تولید در 14 سال اخیر مواجه شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.