سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

20رتبه دو رقمی سهم سمنانی ها در کنکورامسال

استان سمنان در آزمون سال 95 نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی را داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، این روزها گرفتاری در تب و تاب کنکور همه‌جا مشهود است که دواطلبین در تیرماه سال جاری در بزرگترین دوی ماراتن علمی کشور حضور یافتند و در رشته های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی با هم به رقابت پرداختند.
ملک زاده نماینده آزمون های سازمان سنجش در دانشگاه سمنان گفت: در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سال 95 در استان سمنان هشت هزار و 685 داوطلب حضور داشتند که نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد کاهش داشته است.
بعد از برگزاری آزمون نفس گیر کنکور سراسری 95، دلهره جمعی از دانش آموزان سراسر کشور بطور موقت پایان یافت تا اینکه در روزهای اخیر نتایج اولیه تمام داوطلبان اعلام شد.
برخی افرد با دیدن رتبه های خود در این آزمون خوشحال و برخی دیگر ناراضی از رتبه خود هستند.
طبق رسم هر ساله اسامی افرادی که رتبه های برتر کنکور در رشته های مختلف کسب کردند زودتر از بقیه داوطلبین اعلام و نام و رتبه شان در میان اخبار رسانه ها قرار گرفت.
این در حالی است که تا به امروز از طرف آموزش و پرورش استان اسامی دقیق داوطلبین در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.
یکی از مسئولین آموزش و پرورش استان سمنان گفت: این استان هرساله در کسب رتبه ها رشد چشم گیری داشته است. که در سال 95 بیش از 20 داوطلب از سراسر استان رتبه دو رقمی را از آن خود کردند.
استان سمنان در آزمون سال 95 نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی را داشته است.
این در حالی است که در حال حاضر 5 داوطلب در شاهرود، 5 داوطلب در سمنان، 5 داوطلب در دامغان، 3 داوطلب در گرمسار، یک داوطلب در مهدیشهر و یک داوطلب درامیرباد رتبه دو رقمی را کسب کرده اند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اطلاعات داوطلبینی که رتبه های برتر در کنکور سراسری 95 را کسب کرده اند تاکنون کامل نشده است و در صورت کامل شدن اطلاعات هرچه سریعتر در اختیار رسانه قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.