سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المپیک ریو 2016؛

استراتژی عجیب براری در ریو/نماینده ایران ششم شد+فیلم و مصاحبه

محمدرضا براری وزنه بردار کشورمان در دسته 105 کیلوگرم وزنه برداری ریو 2016 با مجموع 406 کیلوگرم در رده ششم جدول رده بندی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی دنیای ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،در ادامه رقابت های وزنه برداری ریو 2016 ،دقایقی پیش محمدرضا براری وزنه بردار نماینده 105 کیلوگرمی کشورمان به مصاف رقیبان خود رفت و در پایان با ثبت مجموع 406 کیلوگرم در رده ششم جدول رده بندی قرار گرفت.

حرکت یک ضرب
 
براری در نخستین حرکت یک ضرب، وزنه 180 کیلوگرمی را انتخاب و به خوبی موفق شد این وزنه را مهار کند، وی در تلاش دوم در مهار وزنه 185 کیلویی ناکام بود و نماینده کشورمان در سومین حرکت خود وزنه 186 کیلوگرمی را درخواست و موفق به بالای سر بردن آن شد تا سرانجام وی با این رکورد به کار خود در یک‌ضرب پایان دهد.
 
ایوان ایفریموف از ازبکستان با مهار وزنه 194 کیلوگرمی در رده اول قرار گرفت و نوردینوف نیز با ثبت همین وزنه و اختلاف 6 دهمی وزن نسبت به هموطن خود در رده دوم قرار گرفت و آلکساندر زایچیکوف از قزاقستان نیز با 193 کیلوگرم سوم شد.

حرکت دو ضرب

در نخستین حرکت دو ضرب دسته 105 کیلو گرم ، نماینده 28 ساله کشورمان ابتدا وزنه 220 کیلوگرمی را به خوبی مها ر کرد .او در دومین حرکت خود در اقدامی عجیب روی تخت مسابقات حاضر نشد و همین استراتژی عجیب براری و کادرفنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان سبب شد تا وی یکی از شانس های خود را به راحتی از دست دهد و با 3 چراغ قرمز از سوی کمیته داوران مواجه شود اما برنامه ریزی کادرفنی جواب نداد و براری در سومین تلاش خود موفق به ثبت وزنه 231 کیلوگرمی نشد تا نماینده 28 ساله کشورمان در پایان در رده ششم جدول رده بندی قرار بگیرد.

در این دسته روسلان نوردینوف ازبکستانی با ثبت مجموع 431 کیلوگرم و رکوردشکنی حرکت دو ضرب المپیک در صدر جدول قرار گرفت و قهرمان شد. سیمون مارتیروسیان نماینده ارمنستان با مجموع 417 کیلوگرم دوم شد و الکساندر زایچکوف با 416 کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت.



فیلم حرکت دو ضرب محمدرضا براری در المپیک ریو


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
نمیخواستی وزنه 230 رو بلند کنی؟ میارزید به اینکه حرکتت بسوزه؟ میارزید به اینکه بیست دقیقه علاف شی و سرد شی؟ اگه همین 230 رو میزدی گرم میموندی و شانس زدن وزنه سنگین تر در حرکت سومت وجود داشت! مربیت چرا نرفت صحبت کنه؟ و داورا چرا تغییر وزنتو نپذیرفته بودن؟ مگه مربی حق تا شش بار تعویض وزنه درخواستی رو نداره؟
ولی واقعا خیلی عجیب بود! اگه نوبت براری بود چرا اول دوربین وزنه بردار ازبک رو نشون داد که داره میاد به سمت تخته و بعد یهو برگشت؟! و بعدش بازم دوربین ازبکه رو نشون داد و تازه بعد از اون رفت سمت براری!
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
باید خدا را شکر کنن که روس ها نیومدن واگرنه ایران بدون مدال برمیگشت
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
شاید دوپینگ کرده
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
توی این دسته خیلی ضعیف هستیم باید بیشتر سرمایه گذاری کنیم. وزنه برداری معمولا رکودهای کسب مدال معلومه. پس باید کسانی انتخاب بشند که از قبل رکورد خوبی داشته باشند.
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
وقتی حق کسی‌به ناحق‌خورده میشه نباید انتظار موفقیت داشت حق براری نبود که بره المپیک
ناشناس
۰۵:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
داداچ داشتی اشتباه میزدی!
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
استراتژی اشتباه که باعث شد مدال برنز را نگیرد چرا این کار کرد
ناشناس
۰۴:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
این چطور رفت المپیک
ناشناس
۰۴:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
داستان نرفتنش چی چی بود؟