سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود موقت شكر خام آزاد شد

ورود موقت شكر خام برای واحدهای توليدی و صادركننده آزاد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرك ايران، عبدالرضا غلامی مديركل دفتر صادرات گمرك ايران با اعلام اين مطلب گفت: گمرك جمهوری اسلامی ايران در اجراي بند 10 سياست‌های تدوين اقتصاد مقاومتی و در راستای حمايت همه‌جانبه از مقوله صادرات كالا و خدمات، ورود موقت شكر خام را برای واحدهای توليدی و صادراتی آزاد اعلام كرد. 

غلامی همچنين از رفع محدوديت ورود موقت گندم براي واحدهای توليدی و صادركننده خبر داد و افزود: محدوديت‌های ورود موقت گندم در راستای حمايت از صادرات غيرنفتی و كمك به واحدهای توليدی صادركننده آرد و صنايع مرتبط كاهش يافته و مدت زمان ورود موقت گندم از 4 ماه به 6 ماه افزايش يافته است.

وي درخصوص انجام رويه ورود موقت از طريق سامانه جامع امور گمركی گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع امور گمركی و با عنايت به پيگيری ها و رهنمودهای مستمر رياست كل گمرك موضوع استفاده از سامانه جامع امور گمركی در رويه ورود موقت برای پردازش در دستور كار معاونت فني و امور گمركی، دفتر صادرات و دفتر فناوری اطلاعات مي‌باشد كه در اولين فاز مقرر شد دفتر صادرات مجوزهای ورود موقت براي پردازش كه جزء مجوزهای قبل از اظهار كالا تلقي مي‌شوند را با استفاده از سامانه تجارت فرامرزی صادر نمايد كه اين موضوع اجرايی شده و مجوزها پس از بررسی درخواست متقاضی و انجام مراحل مربوطه در سامانه تجارت فرامرزی وارد شده و كد رهگيری مجوز از طريق پيامك به متقاضی ارسال می گردد. 

مديركل دفتر صادرات گمرك ايران درخصوص مقصد نهايی عمده محصولات صادراتی كشورمان از محل ورود موقت نيز گفت: مقصد عمده كالاهای صادرات از محل ورود موقت مواد اوليه كشورهای امارات متحده عربی، عراق، افغانستان، كشورهای آسياي ميانه، كشورهای شرق آسيا همچون كره جنوبی، چين و هند، تركيه و... است. محصولات توليدی صادراتی هم عمدتاً آرد، ماكارونی، لوله و پروفيل، ميلگرد، تابلوی برقي الكتريكی، لوله‌های پلی اتيلن، روغن خوراكی تصفيه شده، شيرينی و شكلات و فرآورده‌های لبنی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شکر ، شکر خام ، واردات ، صادرات ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.