سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

راه اندازی "خانه فیلم حوزه هنری یزد"

همزمان با میلاد امام رضا(ع) "خانه فیلم حوزه هنری یزد" آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛رییس حوزه هنری یزد اظهار کرد: سینما و هنرهای تصویری نقشی حساس و تعیین کننده‌‌ در ارتقای فرهنگ‌ها و بینش جوامع بشری دارند و امروز قدرت شگفت آور رسانه تصویر و صدا به مهمترین و مؤثرترین محمل انتقال فرهنگ‌ها و پیام ‌ها تبدیل شده که از این ظرفیت باید به نحو مطلوب استفاده شود.

محمد صادق کوچک زاده افزود: خانه فیلم حوزه هنری یزد در راستای مأموریت‌ها و اصول راهبردی حوزه هنری شامل پنج بخش؛ تبیین، تربیت، تولید، توزیع و تعامل همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: این اقدام، حرکتی موثر و سازنده در جهت آموزش، هدایت و حمایت از استعدادهای برتر در عرصه هنرهای تصویری استان، توانمندسازی منابع انسانی و جهشی در عرصه تولید، توزیع و مصرف تولیدات حوزه هنری است.

کوچک زاده افزود: خانه فیلم می‌تواند با مخاطب شناسی، تولید و پخش فیلم‌های داستانی کوتاه، بلند، مستند، پویا‌نمایی، تیزر، نماهنگ و موشن گرافیک به عنوان بازوی توانمند واحد هنرهای تصویری این مرکز عمل کند.

رییس حوزه هنری یزد تصریح کرد: ایجاد زمینه رشد، شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، توسعه کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی، پژوهش محوری و کنکاش در زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع موانع و چالش‌های موجود و تبدیل آن به فرصت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نقد فیلم، و شناسایی تهدیدها در عرصه تولید و توزیع آثار، از مهمترین اهداف راه اندازی خانه فیلم است.

وی اضافه کرد: ایجاد کتابخانه مجازی حاوی کتب الکترونیک در حوزه سینما، راه اندازی نشریه الکترونیکی به منظور معرفی هنرمندان متعهد و آثار آنها، جذب سرمایه‌گذار بخش‌های خصوصی و دولتی با هدف تولید اثر در حوزه‌های مختلف مطابق با مأموریت‌ها و اولویت‌های حوزه هنری، ارسال آثار تولیدی این نهاد به جشنواره‌های ملی و بین المللی و حرکت به سمت تولید محصولات فراگیر جهانی با بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی ـ ایرانی از دیگر برنامه‌های خانه فیلم حوزه هنری یزد می باشد.

رئیس حوزه هنری یزد لزوم حفظ هویت دینی، ملی، مذهبی و انقلابی در آثار سینمایی را یادآور شد و افزود: هنرمندان ما می‌توانند با نمایش الگوهای واقعی زندگی ائمه اطهار(ع) به جای الگوهای منحط غربی و تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را خلاقانه و هنرمندانه به دنیا منتقل کنند.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.