سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

اختصاص2 هزارو 570 میلیارد ریال برای سه طرح عمرانی کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه گفت: در سفر هیات دولت به استان دو هزار 570 میلیارد ریال برای سه طرح عمرانی این شهرستان مصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی پوزش جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از مهم ترین طرح های استانی ذکر کرد و افزود: یک هزار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح در سفر هیات دولت مصوب شد.

طرح ملی راه پاتاوه به دهدشت به طول 136کیلومتر دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار این طرح نیز به ترتیب 28 و 63کیلومتر است.

وی اظهارکرد: برای تامین آب آشامیدنی پایدار شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده از سد کوثر نیز 600 میلیارد ریال نیز تخصیص داده شد.

هم اکنون 23 روستای کهگیلویه محل تامین آب آنها از سد کوثر است که با اجرای این طرح این تعداد روستا به 35 روستا افزایش خواهد یافت.

پوزش تصریح کرد: در این سفر نیز برای تکمیل طرح تامین آب حومه غربی دهدشت نیز 470 میلیارد ریال از سوی هیات دولت تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: فاز اول این طرح 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پوزش عنوان کرد: این طرح در چهار فاز پیش بینی شده و درصد پیشرفت فیزیکی کل طرح نیز 20 درصد است.

فرماندار کهگیلویه ابراز داشت: با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو 500 هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه زیر آب خواهد رفت.

شهرستان کهگیلویه با 132 هزار نفر جمعیت واقع در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد دارای 50هزار هکتار زمینهای کشاورزی است که بخش زیادی از این زمین ها به صورت دیم کشت می شود.

رئیس جمهوری و هیات دولت در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه 24 مرداد 95 وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.