سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

توجه به نیازهای معلولان وجانبازان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت:بسیاری ازپارک هاویامکان های پرترددبایدباتوجه به نیازهای معلولان وجانبازان ساخته شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،احمد سیاحی در نشست با عنوان مناسب سازی محیط برای معلولان در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار کرد: دستگاههای دولتی باید فضاسازی و بستر سازی را برای عبور این افراد معلول و جانبازان فراهم کنند و در محیط شهری و دستگاههای دولتی با مراجعه زیاد، وضعیت نگران کننده است.

وی افزود: اعتقاد دارم مناسب سازی محیط شهری برای معلولان کاری قلبی و اعتقادی است و نیاز به اعتبارات چندانی ندارد

سیاحی ادامه داد: در خیلی از ادارات، ورود و خروج حتی برای افراد سالم هم سخت است و بسیاری از پارک ها و یا مکان های پرتردد باید با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان ساخته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: باید معابر شهری موجود ازجمله پارک ها، مکان های پرتردد و ورودی و خروجی دستگاههای دولتی با بیشترین مراجعه را اصلاح و بازسازی کنیم و امکانات مناسب برای این گروه فراهم شود

وی گفت: همه دستگاهها باید به یک تفاهم مشترک برسند و این کار با نامه، خواهش و توصیه حل نمی شود بلکه باید یکسری الزامات برای دستگاهها و ادارات تعیین شود

سیاحی اضافه کرد: باید با نظام مهندسی برای رعایت کردن اصول مکاتبه کنیم در غیر این صورت تخلف روی داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: شهرداری نیز باید از ارائه پایان کار به افرادی که اصول مناسب سازی برای پیاده روها و عبور و مرور افراد را رعایت نمی کنند خودداری کند.

وی گفت: فعالیت کارگاههای ساختمانی به گونه ای که تمام پیاده روها را در اختیار گرفته اند خلاف اصول نظام مهندسی است و با وجود مکاتبات لازم هنوز اقدام مناسبی انجام نشده است.

سیاحی اظهار کرد: آموزش موضوعات فرهنگی نیز در این زمینه نقش به سزایی دارد اما زمان بر است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان درپایان خاطرنشان کرد: در نشست های بعدی، دستگاههای اجرایی با عملکرد خوب در زمینه مناسب سازی محیط برای معلولان معرفی می شوند.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.