سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور؛

مدارس باید طلاب انقلابی تربیت کنند

امروز در مدارس علمیه ما طلابی باید تربیت شوند که در آینده بتوانند مبلغ شایسته ای برای دین اسلام و مروج احکام و فقه تشییع باشند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در مراسم آغاز اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استانی در مشهد گفت : بی شک یک طلبه و روحانی موفق با عمل و گفتار خود می تواند اقشارمردم را جذب دین و ارزشهای والای انقلاب اسلامی کند.

آیت الله مقتدایی افزود : اکر مدیر مدرسه خودش متدین و عامل به آنچه میداند و می گوید باشد طلاب نیز در تحصیل علم و کسب معرفت الهی و اخلاق اسلامی پیشرفت می کنند .

وی با اشاره به اینکه مدیران حوزه های علمیه باید انقلابی و پیرو ولایت فقیه باشند گفت : این امر مهمترین عامل در برقراری وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی و مبارزه با سوء رفتارها و طرح های توطئه گرانه استکبار جهانی است .

مدیر حوزه های علمیه کشور نیز در این مراسم گفت : ارتقاء سطح کارکردهای حوزه های علمیه در ابعاد آموزشی ، پژوهشی ، تبلیغی و تهذیب از اهداف برگزاری اجلاسیه سراسری مدیران حوزه های علمیه کشور است .

آیت الله علیرضا اعرافی افزود : همچنین این گردهمایی فرصتی مناسب برای تبادل نظر بین مدیران حوزه های علمیه استانها و نیز انتقال تجربیات و خط مشی ستادی به آنها است .

وی با اشاره به حضور اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و دیگر مسئولان ارشد این حوزه ها در اجلاسیه اخیر افزود : هماهنگی و تجمیع آراء ، افکار و عقاید در ارتباط با ادره مدارس علمیه و تربیت طلبه از دیگر اهداف این مراسم است .

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه تا 26 مرداد در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ولایت مشهد مقدس ادامه دارد گفت :سخنرانی اعضاء شورای عالی حوزه های علمیه ، گزارش مدیریت های استانی و برگزاری کمیسیون های آموزش ، تبلیغ ، تهذیب ، پژوهش و بین الملل از مهمترین برنامه های این گردهمایی 3 روزه است .

هم اکنون حدود 150 هزار طلبه خواهر و برادر در 37 رشته حوزوی در 450 مدرسه علمیه در سراسر کشور مشغول فراگیری علوم و معارف دینی هستند .

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.