سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

همایش ازدواج سالم

به منظور ترویج ازدواج و افزایش فرزند آوری همایش ازدواج سالم در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر کل دفتر سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس وزارت بهداشت دراین همایش که با حضور ماماها ، مراقبین سلامت ، روانشناسان و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد برگزارشد گفت :  13 میلون نفر در کشور درسن ازدواج قرار دارند که بخش قابل توجهی از آنها در حال پشت سر گذاشتن سن با روی هستند.



دکتر مطلق ، میانگین سن ازدواج درمردان را  26/7 و در  بانوان 23/4  اعلام کرد و گفت: بهترین سن ازدواج و  فرزند آوری بین 18 تا 35 سالگی است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس وزارت بهداشت همچنین گفت :اگر میانگین سن ازدواج  2 سال کاهش یابد نرخ باروری بالاتر خواهد رفت.

وی افزود: اگر میانگین فاصله ازدواج والدین با فرزند اول از 3 سال کمتر شود و فاصله سنی فرزندان از 5 سال به کمتراز این میزان برسد به سلامت خانواده منجر خواهد شد.

به گفته مدیر کل دفتر سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس وزارت بهداشت هم اکنون  مرگ نوزادان زیر 5 سال 15 و هشت دهم درصد است که تا سال 2030 به صفر خواهد رسید.

دکتر مطلق افزود:افراد متاهل با ازدواج موفق در مقایسه با افراد مجرد از طول عمر بیشتر ،سلامت روحی ، روانی و جسمی بهتر و هم چنین ارتباط موثرتری در جامعه برخودارند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس وزارت بهداشت همچنین ، میزان طلاق در شهر قزوین را در مقایسه با دیگر شهرهای استان نا مطلوب دانست.

دکتر مطلق گفت: در سال 93 ،2 هزار و 571 فقره طلاق به ثبت رسیده و این میزان در سال گذشته به 2 هزار و 667  فقره افزایش یافته است.

مطلق افزود: این درحالیست که در سال 93 و 94 میزان  ازدواج به ترتیب 11 هزارو 523  و 10 هزار و 530 فقره اعلام شده است.

دکتر اسکویی معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این همایش گفت:با توجه به افزایش علم بشر ، با شناخت سرعت تکنولوژی و رشد  علم می توان با آموزش مهارت های زندگی عصر حاضر شاهد رشد و تداوم خانواده ها شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.