سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تهیه طرح مجموعه شهری همدان

طرح مجموعه شهری همدان تاکنون 70 درصد پیشرفت اجرایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی استان همدان گفت:  از 5 مرحله این طرح، 3 مرحله آن تهيه و تصويب شده و در سال جاري نيز 2 مرحله باقي مانده تهيه و تصويب خواهد شد.

محمد حسین مرادی افزود: استان همدان با مساحت 19368 كيلومتر مربع داراي 29 شهر است، دو شهر آجين و مهاجران ( روستاهايي كه به شهر تبديل شده اند) توسط دفتر فني استانداري در مرحله تهيه طرح هادي شهري هستند.

وی در رابطه با طرحهاي جامع  گفت: تعداد  27 شهر داراي طرح جامع مصوب هستند ، كه طرح جامع 24 شهر نيز ابلاغ شده است . و شهر هاي بهار ، دمق، قهاوند در دستور كار بررسي و ابلاغ شورايعالي شهرسازي و معماري ايران قرار دارند.

مرادی ادامه داد:  بازنگري طرح جامع همدان در دستور كار سال جاري قرار دارد و بازنگری طرح جامع دو شهر تویسرکان و اسدآباد نیز با مشاور طرح عقد قرارداد شده و در دست تهیه است .

وی با بیان این مطلب که از 27 شهر  تعداد 26 شهر داراي طرح تفصيلي مصوب هستند ، اظهار کرد: از این تعداد 14 شهر داراي طرح تفصيلي ابلاغ شده مي باشند وتعداد 12 شهر در مرحله تهیه آلبوم براي ابلاغ  است .

وی درمورد طرح هاي ناحيه اي عنوان کرد:  سه طرح ناحيه اي شمالي ، جنوبي و مركزي در شوراي برنامه ريزي استان تصويب شده که طرح ناحیه ای شمالی در سال 94 به تصویب شوراي عالي شهرسازي و معماري رسید و به استان ابلاغ شده است .

همچنین دو طرح ناحیه ای  مرکزی و جنوبی نیز در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

مرادی به شهر جديد حورا نیز اشاره نمود و گفت: طرح جامع آن مصوب شده و به استان ابلاغ شده و در مرحله تامین اعتبار  برای انتخاب مشاور جهت تهيه طرح تفصيلي است.

انتهای پیام/ ا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.